073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Consument ziet liever een zelfrijdende auto dan Uber

Consument ziet liever een zelfrijdende auto dan Uber

  • 1 mei 2015

Airbnb en Uber zijn bedrijven die tegenwoordig de media behoorlijk in haar greep houdt. Of deze diensten ook daadwerkelijk toegepast worden in de praktijk was een vraagstuk die Multiscope graag wilde beantwoorden met behulp van marktonderzoek. De resultaten zijn verrassend en zorgde voor veel media aandacht.

Negen op de tien consumenten hebben nog nooit gebruik gemaakt van een deeleconomie. De belangrijkste redenen om geen gebruik te maken van dit soort diensten is het risico dat de spullen kapot gaan of dat ze überhaupt niet terug worden gebracht.

De zelfrijdende auto lijkt wél een goede toekomst te hebben als het aan de Nederlandse consument ligt. 62% staat positief tegenover de zelfrijdende auto. De consument denkt vooral dat het voor een toename van de veiligheid in het verkeer zal opleveren.

Nederlanders delen niet zo graag

NOSNegen van de tien Nederlanders zouden volgens het onderzoek nog nooit een dienst of product hebben geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk.
Klik hier voor het volledige artikel.

Spullen delen bij maar weinig Nederlanders populair

RTL NieuwsSpullen delen, dat moet bij Nederlanders toch aanslaan. Het lijkt namelijk zo goed voor je portemonnee, maar vreemd genoeg slaat de ‘deeleconomie’ hier nog niet erg aan.
Klik hier voor het volledige artikel.

Nederlandse Deeleconomie stroef op gang

BNR.nl90% van de Nederlandse consumenten heeft nog nooit z’n dienst aangeboden via sites en apps als Uber en Airbnb. Dat blijkt uit onderzoek naar de deeleconomie van onderzoeksbureau Multiscope.
Luister hier het fragment.

Een op vijf Nederlanders zou nooit in zelfrijdende auto stappen

NU.nlTwee op de drie Nederlanders is positief over zelfrijdende auto’s. Bijna de helft zou zelfs zonder problemen in zo’n auto stappen. Een op de vijf zegt echter dat nooit te gaan doen.
Klik hier voor het volledige artikel.

Zelfrijdende auto door velen omarmd

Telegraaf.nlDe helft van de Nederlanders stapt zonder problemen in een zelfrijdende auto. Twintig procent heeft echter grote bedenkingen en zegt absoluut niet in te stappen
Klik hier voor het volledige artikel.

Dronken in zelfrijdende auto? Geen probleem!

Metronieuws.nlEén op de drie Nederlanders vindt het prima om dronken in een zelfrijdende auto te stappen. Tegelijkertijd vindt driekwart dat je ook bij een zelfrijdende auto alleen achter het stuur mag kruipen als je een rijbewijs hebt. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder ruim duizend respondenten.
Klik hier voor het volledige artikel.

Deel:

Nieuwer

Eén op de tien smartphoneschermen stuk

Ouder

5 handige tips voor een verpakkingsonderzoek
0 comments on Consument ziet liever een zelfrijdende auto dan Uber
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.