073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • We verspillen te veel papier en onzekerheid bij Nederlanders

We verspillen te veel papier en onzekerheid bij Nederlanders

  • 3 juli 2015

Ook in de maand juni was Multiscope regelmatig in het nieuws. Zo bleek uit onderzoek in opdracht van Ricoh dat de helft van de gemaakte printjes weggegooid worden of zelfs op de printer blijven liggen. Het onderzoek over de impact van de vliegrampen leverde ook opmerkelijke resultaten op. Zo bleek dat ruim de helft van de Nederlanders langer nadenken over de mogelijke gevaren dan voorheen.

Naast de onzekerheid over vliegrampen onderzochten we ook de onzekerheid rondom pensioenen. Nederlanders weten niet goed hoe het zit en zoeken het ook nauwelijks uit. De zorgen zijn wel terecht, zo bleek namelijk dat vier op de tien gepensioneerden soberder is gaan leven nadat men met pensioen is gegaan. Uit ander onderzoek in opdracht van DELA bleek dat Nederlanders wel weten wanneer hun kinderen het huis uit moeten, namelijk rond hun 21e.

Hieronder een kleine selectie van de media die hier aandacht aan besteedde. Het volledige nieuwsoverzicht leest u hier.

Nederlanders gooien helft gemaakte printjes weg

Automatisering GidsMeer dan 60 procent van alle Nederlanders verspilt wekelijks één of meer geprinte pagina’s. Die printjes worden weggegooid of blijven op de printer liggen.
Klik hier voor het volledige artikel.


Veertig procent gepensioneerden is soberder gaan leven

NRCEen op de drie gepensioneerden ontvangt te weinig pensioen om de levensstandaard van voor het pensioen voor te kunnen zetten, blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope.
Klik hier voor het volledige artikel.

Pensioen minder rooskleurig dan verwacht

BNRBijna de helft van de gepensioneerden krijgt te weinig pensioen en leeft buitengewoon sober. Er is geen geld meer voor vakantie en zelfs uitjes zitten er niet meer in.
Klik hier voor het volledige artikel.

Geen vakantie, maar bijbaan voor gepensioneerden

De OndernemerVeertig procent van de gepensioneerden leeft soberder, nadat men met pensioen is. Sommige gepensioneerden moeten zelfs een bijbaantje nemen om het pensioen aan te vullen.
Klik hier voor het volledige artikel.


Onzekerder het vliegtuig in

TelegraafDe vliegramp met de MH17 en het neerstorten van het toestel van German Wings hebben Nederlandse reizigers niet onberoerd gelaten. We vliegen nog steeds maar we denken er nu wel meer over na voordat we aan boord gaan.
Klik hier voor het volledige artikel.

Vliegangst gegroeid onder Nederlanders

NURuim de helft van de Nederlanders denkt na de recente vliegtuigrampen meer na over de gevaren van vliegen. Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek van Multiscope.
Klik hier voor het volledige artikel.


Kind moet van ouders rond 21e het huis uit

BNRJongeren in ons land moeten, als het aan de ouders ligt, zo rond hun 21e het huis uit. In het noorden ligt die leeftijd lager, in het zuiden juist hoger.
Klik hier voor het volledige artikel.

Deel:

Nieuwer

Festivalgangers willen acceptabele prijzen voor drank

Ouder

Vier op de tien gepensioneerden leven soberder
0 comments on We verspillen te veel papier en onzekerheid bij Nederlanders
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.