073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Avondbezorging favoriet bij online shoppers

Avondbezorging favoriet bij online shoppers

  • 24 september 2015

Pakketbezorging is een belangrijk onderdeel van online shopping. Het ideale bezorgmoment voor online shoppers is in de avond, op werkdagen. Bezorging bij de buren is geen probleem, maar liever niet meer dan twee deuren verderop. En welke postbezorger het pakket bezorgt, is nauwelijks van belang. Het liefst bepalen online shoppers zelf het aflevermoment.

Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.150 Nederlandse consumenten.

Bezorgmoment het liefst in de avond

Bijna de helft van de online shoppers (46%) wil het liefst in de avond hun pakket ontvangen. Drie kwart wil het liefst op werkdagen het pakket ontvangen. Eén op de tien laat de bestelling op het werk bezorgen. Dit is niet voor iedereen een optie, aangezien 52% van de werkenden het pakket niet op het werk mag laten bezorgen. Indien de mogelijkheid er is, kiest maar liefst 88% het aflevermoment zelf. Same-day delivery staat nog in de kinderschoenen. Slechts 3% van de Nederlanders heeft dit weleens geprobeerd, maar het is ook nog niet overal beschikbaar. De interesse is wel groot; 44% heeft interesse in same-day delivery.

Drie op de tien pakketten afgeleverd bij buren

Gemiddeld worden drie op de tien pakketten bij de buren bezorgd. Bijna 9 op 10 online shoppers hebben hun pakket weleens bij de buren opgehaald. Slechts 12% staat negatief tegenover aflevering bij de buren. De oorzaak daarvan is vooral het tot last zijn van de buren. Zes op de tien staan positief tegenover het afleveren van pakketten bij de buren, al mag het van 30% niet verder dan 2 buren verderop geleverd worden.


“Als het maar bij directe buren bezorgd wordt en niet een straat verderop “
Luuk uit Eindhoven

Bol.com beste winkel qua levering

Voor tweederde maakt het niets uit welke bezorger het pakket bezorgt. Eén op de vijf onderneemt geen actie als de eerste bezorgpoging mislukt. De helft wijzigt na een mislukte afleverpoging het bezorgmoment naar een tijdstip dat beter uitkomt. Volgens 41% is Bol.com de beste webwinkel qua levering en bezorging van pakketten.

Methodiek en verantwoording

De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij in totaal 1.150 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld waarvan 1.003 respondenten het afgelopen jaar een online bestelling hebben gedaan.

Over Multiscope

Multiscope is toonaangevend op het gebied van online marktonderzoek. De diensten van Multiscope brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek (Socratos).

Deel:

Nieuwer

Multiscope lanceert Smart Electronics Monitor

Ouder

Een succesvol PR-onderzoek
0 comments on Avondbezorging favoriet bij online shoppers
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.