073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Ruim één op de drie Nederlanders actief bezig duurzaamheid

Ruim één op de drie Nederlanders actief bezig duurzaamheid

  • 19 juni 2022

36% van de Nederlanders vindt dat hij of zij meer bezig is met energiebesparing en verduurzaming dan anderen. Daarnaast vinden de meeste Nederlanders dat verduurzaming alleen interessant is wanneer dat kostenbesparing oplevert. Dit blijkt uit de tweede editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.300 respondenten.

36% actief bezig met duurzaamheid

Van alle Nederlanders zegt 36% meer bezig te zijn met energiebesparing en duurzaamheid dan anderen. Er zijn hierin geen significante verschillen in leeftijd of geslacht te identificeren. De huishoudgrootte heeft wel invloed: Nederlanders die met drie of meer personen wonen zijn significant meer bezig met energiebesparing en duurzaamheid (42%) dan eenpersoonshuishoudens (36%).

Investering moet besparing opleveren

De helft van de Nederlanders (49%) vindt dat investeren in duurzaamheid alleen interessant is wanneer dat een forse geldbesparing oplevert. Dat is lager dan in 2020, toen was 56% het met deze stelling eens. Kostenbesparing staat ook hoger op de agenda bij woningeigenaren dan bij huurders. 55% van de woningeigenaren zou alleen verduurzamen vanwege het financiële voordeel.

Woongenot of milieuwinst?

De meningen zijn verdeeld of bij verduurzamen het verbeteren van woongenot boven milieuwinst gaat. Drie op de tien Nederlanders geven de voorkeur aan het verbeteren van woongenot, terwijl eenzelfde aantal het daar niet mee eens is. Deze tegenstelling is zichtbaar in alle leeftijdsgroepen. Ook is er geen verschil tussen woningbezitters en huurders.

Deel:

Nieuwer

Nederlanders doen 341 miljoen online bestellingen per jaar

Ouder

Aantal licht elektrische voertuigen groeit nauwelijks
0 comments on Ruim één op de drie Nederlanders actief bezig duurzaamheid
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.