073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • 14% pakketjes op verkeerde dag bezorgd

14% pakketjes op verkeerde dag bezorgd

  • 24 augustus 2021

Bezorgers missen vaak het afgesproken tijdstip of de dag waarop online bestellingen geleverd moeten worden. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip, 14% van de pakketjes wordt zelfs niet op de juiste dag bezorgd. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders.

Eigen bezorgdiensten vaakst op tijd

Gemiddeld werd 14% van de pakketjes niet op de afgesproken dag geleverd. PostNL bezorgt 15% niet op de juiste dag, DHL doet het met 13% iets beter. Bezorgdiensten als bpost, DPD, GLS of UPS leveren 22% van de pakketjes op de verkeerde dag. Eigen bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn zijn het meest afspraakvast. Zij bezorgen 95% van de pakketjes op de afgesproken dag.

Ruim een kwart niet op afgesproken tijd

Pakketjes bezorgd door bpost, DPD, GLS of UPS komen het vaakst niet op tijd (19%). PostNL (14%) en DHL (15%) doen het iets beter. Eigen bezorgdiensten van winkels zijn het meest punctueel en komen in slechts 6% van de gevallen niet op de afgesproken tijd. Overige kleine bezorgers die buiten de vier hoofdcategorieën vallen, bezorgen aanmerkelijk minder vaak op de afgesproken tijd (58%).

Een vijfde bestellers wijzigt bezorgdag

22% van de bestellers die de optie hadden om de bezorgdag te wijzigen, heeft daar ook gebruik van gemaakt. Voor de bezorgtijd was dit 16%. De bezorgdag en bezorgtijd worden dus niet massaal veranderd door de besteller. Mogelijk hangt dit samen met het vele thuiswerken in het afgelopen jaar. Meestal was er wel iemand thuis aanwezig om een bezorging aan te nemen, ongeacht het tijdstip of de dag van bezorging.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. 

De resultaten in dit persbericht komen uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek naar de ervaring en tevredenheid over bezorging, retourneren, service en klachtenafhandeling. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Peter Korevaar. In het onderzoek zijn 3.162 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Voor vragen kunt u contact opnemen met John Kivit via 06-55745256 of john@multiscope.nl.

Deel:

Nieuwer

Uniek inzicht in online marktplaatsen

Ouder

Lancering E-commerce Aftersales
0 comments on 14% pakketjes op verkeerde dag bezorgd
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (99)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.