Overzicht

NS en GO Sharing marktleiders in deelmobiliteit

  • 18 november 2021
Gebruikers van deelmobiliteit kiezen het vaakst voor een vervoermiddel van NS of GO Sharing. Kostenbesparing is de meest genoemde reden om gebruik te maken van een deelvoertuig. Jongeren hebben de meeste interesse in het gebruik van deelmobiliteit. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Prominente positie voor NS […]

Waaraan voldoet een goede bedrijfsnaam?

  • 9 november 2021
Consumenten komen dagelijks met honderden namen in aanraking. Een goede bedrijfsnaam zorgt ervoor dat u hierin opvalt. Maar wat maakt een bedrijfsnaam goed? Bij Multiscope zijn we ervan overtuigd dat zeven kenmerken het succes van een bedrijfsnaam bepalen: 1. Duidelijke schrijfwijzeHet ligt misschien voor de hand, maar een naam moet makkelijk te schrijven zijn. Wanneer […]

Vijfde van Nederland zei product abonnement op

  • 4 november 2021
Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product abonnement gehad, maar op dit moment niet meer. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Meeste ex-gebruikers voor maaltijdbox Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product […]

Markt product abonnementen naar €2,4 miljard

  • 26 oktober 2021
De totale markt voor product abonnementen groeit in het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Markt stijgt naar €2,4 miljard […]

Mannen het vaakst in bezit van smart home apparaten

  • 19 oktober 2021
Meer dan 4,1 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meerdere smart home producten. Deze producten zijn voornamelijk in het bezit van mannen en 18- tot 49-jarigen. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Vooral mannen zijn smart Smart […]

640.000 slimme deurbellen in Nederland

  • 17 oktober 2021
Op dit moment hangt er bij 640.000 Nederlandse huishoudens een slimme deurbel. De totale bestedingen zijn hiermee opgelopen tot €93 miljoen. De marktleider in deze productcategorie is Ring. Voor de aankoop van een slimme deurbel gaat men het vaakst naar bol.com of Coolblue. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een […]

Alecto meest verkochte babyfoon

  • 14 oktober 2021
Bijna de helft van de ouders heeft een Alecto babyfoon in huis (45%). Meestal wordt de babyfoon bij Prénatal gekocht. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders. Alecto en Philips duidelijke favoriet Twee merken zijn duidelijk favoriet onder ouders: Alecto en Philips Avent. […]

42% niet bewust van regelingen verduurzamen woning

  • 10 oktober 2021
Veruit de meeste Nederlanders betalen het verduurzamen van de woning volledig zelf. Slechts een op de vijf Nederlanders maakt gebruik van een financiële regeling, in de meeste gevallen van een subsidie. Dat het merendeel hier geen gebruik van maakt komt mede doordat ruim vier op de tien niet bekend is met beschikbare financiële regelingen. Dit […]

De Nederlandse mobiliteitsmarkt in kaart

  • 7 oktober 2021
Smart Mobility is een grootschalig onderzoek dat inzicht geeft in reisgedrag, aanbieders en toekomst van slimme mobiliteitsoplossingen. Het rapport is tot stand gekomen in samenwerking met marktexpert Max Erich. Sinds de introductie van het rapport hebben we diverse nieuwsberichten uitgebracht die we graag nogmaals voor u uitlichten. De Smart Mobility monitor bevat nog veel meer […]