Markt

Bijna helft Nederlanders neemt voedingssupplementen

  • 8 januari 2021
Een groot deel van Nederland (44%) gebruikt voedingssupplementen. Daarnaast volgt een op de vijf (22%) een dieet. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Vrouwen gebruiken vaker supplementen Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Een groot deel van de Nederlanders (44%) gebruikt […]

Nederlander kiest smartphone boven slimme speaker

  • 6 januari 2021
Vier op de tien (39%) Nederlanders willen hun smart home producten het liefst met de smartphone bedienen. De slimme speaker blijft met een voorkeur van 6% op flinke afstand. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Smartphone als afstandsbediening Nederlandse huishoudens bezitten steeds meer slimme producten. Hierdoor […]

Gazelle en Sparta marktleiders in e-bikes

  • 18 december 2020
Eén op de drie Nederlanders is in het bezit van een elektrische fiets (32%). Veruit het merendeel hiervan zijn elektrische stadsfietsen (78%). Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. Stella en Gazelle de bekendste De merken Stella (47%) en Gazelle (47%) hebben de hoogste spontane naamsbekendheid wanneer […]

2,5 miljoen koopwoningen zonder energielabel

  • 15 december 2020
Ruim de helft van de Nederlandse koopwoningen heeft eind 2020 nog geen definitief energielabel (55%). Voornaamste reden hiervoor is dat men geen intentie heeft om de woning te verkopen. Dit blijkt uit het Duurzaam Wonen onderzoek, een grootschalige meting van Multiscope onder 4.000 Nederlanders. Definitief energielabel onbekend Vanaf 1 januari 2021 wordt de aanvraag van […]

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

  • 29 oktober 2020
B2b-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke, online bestelling heeft geplaatst of geaccordeerd, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48%. Kantoorartikelen en computers blijven hierbij populaire categorieën, maar ook grotere en specialistische producten worden vaak online gekocht. Dit blijkt […]

9 miljoen Nederlanders letten op keurmerk

  • 15 oktober 2020
Voor drie op de vijf (63%) Nederlandse consumenten spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes (16%) kiest zelfs altijd bewust voor producten met een keurmerk. Dit komt neer op 2,2 miljoen Nederlanders. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van […]

Nederland telt 4 miljoen online cursisten

  • 24 september 2020
In de afgelopen vijf jaar hebben meer dan 3,9 miljoen Nederlanders een online cursus, training of opleiding gevolgd. Dit komt neer op 28% van heel Nederland. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Taal meest gekozen vakgebied Nederlanders kiezen het vaakst een online taalopleiding (17%). Ook ICT […]

Half miljoen private leaseauto’s in 2021

  • 15 september 2020
Ongeveer één op de vier consumenten die komend jaar een auto aanschaft, gaat deze leasen (22%). Maar liefst de helft hiervan gaat gebruik maken van private lease. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. 1 miljoen leaseauto’s Veruit het merendeel van de auto’s in Nederland is […]

Half miljoen slimme deurbellen in Nederland

  • 8 september 2020
Meer dan een half miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van een slimme deurbel. Het aandeel is sinds 2018 verdubbeld naar 6%. Bijna de helft is van het merk Ring. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Eén op vijf huishoudens slim beveiligd […]