Inloggen: | Panellid

Nederlanders kiezen voor producten met keurmerk

’s-Hertogenbosch – 20 oktober – Keurmerken spelen bij zes op de tien (61%) Nederlanders een rol bij de keuze voor eten en drinken. Voor consumenten zijn keurmerken voor dierenwelzijn het belangrijkste. Max Havelaar is het bekendste keurmerk van Nederland. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.

Dierenwelzijn belangrijkste keurmerk

Keurmerken voor het welzijn van dieren zijn het meest populair. Bijna vier op de tien (37%) Nederlanders vinden deze soort keurmerken belangrijk. Drie op de tien (32%) vinden keurmerken voor eerlijke handel belangrijk. Daarnaast vindt ruim een kwart (27%) keurmerken rondom natuur en milieu belangrijk. Wanneer producten met een keurmerk gekocht worden, betreft het vaak versproducten zoals vlees en vis.

Max Havelaar meest bekend

Van alle keurmerken is Max Havelaar de bekendste. Het keurmerk voor eerlijke handel dat sinds 1988 bestaat is bekend bij meer dan acht op de tien (84%) Nederlanders. Ruim zes op de tien consumenten zijn bekend met het EKO keurmerk en het Beter Leven Keurmerk is bij 56% bekend. Vrouwen zijn vaker bekend met keurmerken. Het EKO keurmerk is bij 71% bekend en zes op de tien kennen het Beter Leven Keurmerk.

Methodiek en verantwoording

De resultaten uit dit persbericht komen uit de Smart Food Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij bijna 7.000 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Meer weten over de Smart Food Monitor?

De Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail in Nederland. Het onderzoek geeft een beeld van het consumptiegedrag en de toekomstverwachting van de consumenten. De cijfers en resultaten van de belangrijkste distributiekanalen (at home, out of home en on the move) worden besproken. Het rapport geeft inzicht in groeiprognoses, bestedingen, marktaandelen, merken, profielen, oriëntatiegedrag, aankooppatronen, eet- en kookgewoonten. Vragen? Neem contact op met Bob de Vries (073-6212122 of bob@multiscope.nl).

Over Multiscope

Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, mobiel marktonderzoek, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.


Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

- 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland