Inloggen: | Panellid

Smartphones grijpen de macht

Ook in de maand juli was Multiscope regelmatig in het nieuws. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de smartphones nu echt de macht lijken te gaan grijpen. Het einde van de belbundel lijkt in zicht en ook de recruitment branche moet alle zeilen bij gaan zetten om de slag om mobiele devices niet te verliezen.

Sommige dingen veranderen echter nauwelijks. Zo wordt de kermis nog steeds gezien als een gezinsuitje waarbij gezelligheid en sfeer centraal staan.

Hieronder een kleine selectie van de media die aandacht aan de onderzoeken van Multiscope besteedde. Het volledige nieuwsoverzicht leest u hier.

Bellen met WhatsApp steeds populairder

NOS Nederlanders gebruiken steeds vaker apps zoals WhatsApp, Skype en Facebook Messenger om te bellen. Twaalf procent van al het mobiele telefoonverkeer gaat inmiddels via een app, blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope.
Klik hier voor het volledige artikel.


Bellen via WhatsApp is populair. Einde belbundel in zicht?

Dutchcowboys Bellen via instant messengers zoals WhatsApp en Facebook Messenger is populair. Maar liefst twaalf procent van de telefoongesprekken gaat via een instant messenger. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope.
Klik hier voor het volledige artikel.


Bedrijven lopen talent mis: geen toegevoegde waarde mobile recruitment

Managersonline Mobile devices hebben veel sectoren op hun kop gezet – van de reisbranche tot en met de retail – en nu is het de beurt aan recruitment.
Klik hier voor het volledige artikel.



Meerderheid Nederlanders: digitale lestoepassingen op school noodzakelijk

Emerce Bijna driekwart van de Nederlanders vindt het belangrijk dat scholen digitale toepassingen zoals tablets en digitale schoolborden beschikbaar hebben voor leerlingen.
Klik hier voor het volledige artikel.



De kermis: gezinsuitje met oliebol en achtbaan

Telegraaf Tijdens een bezoek wordt door 83% van de Nederlanders maximaal 40 euro besteed. Dit blijkt uit onderzoek van Kermis FM in samenwerking met Multiscope onder ruim 1000 consumenten.
Klik hier voor het volledige artikel.



Ga hier naar het volledige overzicht van In het nieuws.

Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

- 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland