Omschrijving

De Hogeschool van Amsterdam is een onderwijsinstelling voor hoger onderwijs, waar studenten, docenten en onderzoekers vanuit verschillende invalshoeken en disciplines samenwerken met diverse bedrijven, organisaties en (kennis)instellingen.

Voor deze onderwijsinstelling heeft Multiscope in de afgelopen negen jaar diverse onderzoeken uitgevoerd, waaronder metingen van koopgedrag, consumentenbehoeften en tevredenheid. Meest recent is een behoefteonderzoek naar duurzaam gedrag van consumenten. Dit betreft een driejarig onderzoek onder 6.600 Nederlandse consumenten. Met de resultaten van dit onderzoek wordt het nieuwe centrum voor Duurzame Economie, het Centre for Economic Transformations op de kaart gezet en media aandacht gegenereerd.

Tevens hebben de HvA en Multiscope samengewerkt in het uitbrengen van de Marketplace Monitor. De Marketplace Monitor is hét eerste en meest uitgebreide marktonderzoek dat inzicht geeft in de bekendheid, gebruik en ervaring met online marktplaatsen in Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 7.000 Nederlandse consumenten. Een groot aantal producten en diensten komen in dit rapport aan bod waaronder boeken, elektronica, films, financiële producten, kleding, levensmiddelen, maaltijdbezorging, meubels, muziek, reizen, speelgoed, sport, verzorgingsproducten en voertuigen.

Details

  • KlantHogeschool van Amsterdam
  • Jaar2012 - 2021
  • TypeDiverse onderzoeken
  • DoelgroepNederlandse consumenten
  • Websitehva.nl