Omschrijving

Multiscope is sinds 2017 samen met Emerce verantwoordelijk voor de Website van het Jaar verkiezing. De Website van het Jaar verkiezing is de jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites in Nederland.

Het Nederlandse publiek stemt ieder jaar op hun favoriete websites. Daarbij wordt naar een oordeel gevraagd over het ontwerp, de inhoud en navigatie van enkele honderden websites in 37 verschillende categorieën. Ook een aanbevelingsscore (NPS)  maakt deel uit van de criteria.

De Website van het Jaar verkiezing is het grootste marktonderzoek van Nederland. In totaal doen ieder jaar meer dan een half miljoen Nederlanders mee aan het onderzoek. Multiscope is verantwoordelijk voor projectmanagement, nominaties, stemprocedure en de onderzoekstechniek achter de verkiezing.

In de afgelopen drie jaar wonnen Radar, Buienradar en PSV de felbegeerde overall titel Website van het Jaar.

Details

  • KlantEmerce
  • Jaar2017, 2018, 2019
  • TypeWebsite onderzoek
  • DoelgroepNederlandse consumenten
  • Websitewebsitevhjaar.nl