073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • ‘Beste product’ belangrijkst bij afsluiten verzekering

‘Beste product’ belangrijkst bij afsluiten verzekering

  • 28 oktober 2024

Nederlanders vinden over het algemeen het ‘beste product’ het belangrijkst wanneer zij een verzekering afsluiten. De waardestrategie ‘beste service’ wordt het minst belangrijk gevonden door Nederlandse consumenten. Verder laten consumenten geen duidelijke voorkeur zien wanneer zij een reisverzekering afsluiten. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

‘Beste product’ het belangrijkst

De marktwensen brengen de behoeften van de consumenten in de verzekeringsmarkt in kaart. Daarbij wordt gekeken naar het belang van prijs, product en service bij het afsluiten van een verzekering. Consumenten hebben over het algemeen de meeste behoefte aan het ‘beste product’. Bij een auto-, opstal-, inboedel-, reis-, aansprakelijkheids-, rechtsbijstand-, zorg-, arbeidsongeschiktheids- en een ongevallenverzekering kiest de consument deze waardestrategie als de belangrijkste. Alleen bij een overlijdensrisicoverzekering (42%) en een uitvaartverzekering (39%) verkiezen consumenten ‘lage prijs’ als de belangrijkste waardestrategie.

Marktwensen bij reisverzekeringen verdeeld

De marktwensen bij een reisverzekering zijn het meest verdeeld. Hier kiest het grootste gedeelte voor het ‘beste product’ (40%) als belangrijkste waardestrategie, gevolgd door ‘beste service’ (30%) en ‘beste prijs’ (30%). Binnen deze sector kan een verzekeraar zich dus richten op meerdere strategieën, omdat zij ieder een groot deel van de markt aanspreken.

Minste behoefte aan service bij verzekerden

Van de drie waardestrategieën is er de minste behoefte aan service. Gemiddeld kiest een kwart (25%) van de Nederlandse consumenten ‘beste service’ als belangrijkste waardestrategie. Ruim drie op de tien (31%) kiest voor ’laagste prijs’ en 44% voor ‘beste product’ als belangrijkste strategie.

Over dit onderzoek

Uitblinkers Verzekeraars is een grootschalig onderzoek naar verzekeraars met de beste positionering. In het onderzoek zijn 4.160 klanten (18 jaar en ouder) van de grootste verzekeraars ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.

Deel:

Nieuwer

DEGIRO uitblinker op ‘beste proces’

Ouder

Picnic hoogste score op ‘beste proces’
0 comments on ‘Beste product’ belangrijkst bij afsluiten verzekering
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.