073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Gemak grootste motivatie voor product abonnement

Gemak grootste motivatie voor product abonnement

  • 13 januari 2022

De belangrijkste driver voor Nederlanders om een product abonnement af te sluiten is gemak. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders.

Diverse redenen om product abonnement af te sluiten

Nederlanders kunnen veel verschillende redenen noemen om een product abonnement af te sluiten. Er zijn enkele aspecten die er duidelijk uitspringen. Het aspect gemak komt vaak terug, bijvoorbeeld zodat mensen niet meer naar een winkel hoeven of dat ze niet aan het kopen van bepaalde producten hoeven te denken. Daarnaast zijn het opbouwen van een voorraad en prijs belangrijke redenen. Tot slot zegt een deel van de Nederlanders dat het verrassingselement van de abonnementen leuk is.

Abonnementhouders zien meeste voordelen

Nederlanders die op dit moment een product abonnement hebben kunnen meer voordelen van deze abonnementen benoemen. De door hen meest genoemde voordelen zijn “Niet naar de winkel hoeven” en “Dan hoef ik er niet aan te denken”. Van de Nederlanders die geen abonnement hebben kan één vijfde geen voordelen noemen. Daarnaast scoren ze een stuk lager op aspecten als productkwaliteit en het verassingseffect vergeleken met abonnementhouders.

Prijs grootste drempel

De drempels om geen product abonnement af te sluiten zijn erg divers. De twee meest genoemde zijn de hoge prijs (44%) en het nog hebben van een voorraad wanneer een nieuwe zending aankomt (37%). Ook valt de kwaliteit weleens tegen (23%) en is er niet altijd voldoende keuze (13%). Niet-abonnementhouders denken daarnaast dat ze lang aan een abonnement vastzitten en zien ze de bijkomende verzendkosten als drempel.

Deel:

Nieuwer

Bevolking duidelijk achter huidige coronabeleid

Ouder

Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?
0 comments on Gemak grootste motivatie voor product abonnement
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.