073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?

Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?

  • 4 januari 2022

Bijna ieder bedrijf stelt het zichzelf als doel: het marktaandeel laten groeien. Maar hoe doet u dat in een competitieve markt? Een belangrijke factor is de drijfveer van uw klanten om voor u of juist een concurrent te kiezen. Deze blog vertelt wat u moet weten en kunt doen om uw marktaandeel te vergroten.

Inzicht in de drijfveren van klanten

Waarom kopen klanten wel Coca-Cola, maar geen Pepsi? Waarom gaan ze vaker naar de Albert Heijn dan naar de Lidl? Klanten kiezen bewust of onbewust voor bepaalde merken, producten of diensten. Dit heeft te maken met de drijfveren van consumenten: ze kiezen bijvoorbeeld voor smaak, beschikbaarheid, bereikbaarheid of een breed assortiment. Wanneer uw product of dienst voldoet aan de belangrijke drijfveren van klanten, stelt u uw klanten tevreden en vergroot u de kans dat uw klanten terugkeren, meer kopen of u aanbevelen. Dit zorgt ervoor dat uw marktaandeel groeit.

Belang van impact

Hoe tevreden klanten over u zijn kan van veel verschillende aspecten afhangen. Maar niet alle aspecten of kenmerken van een product of dienst even belangrijk voor consumenten. Een uitgebreid winkelassortiment kan een sterkere drijfveer zijn om naar een bepaalde supermarkt te gaan dan de breedte van de winkelpaden. Door uw focus te leggen op kenmerken die een sterke invloed hebben op de tevredenheid kunt u de klanttevredenheid en daarmee het marktaandeel sterker beïnvloeden dan wanneer veranderingen aanbrengt op aspecten die een kleine tot geen impact hebben op de tevredenheid.

Onderzoek geeft inzicht

Met behulp van marktonderzoek kunt u de belangrijke drijfveren van consumenten ontdekken. Benieuwd naar welke aspecten van uw product of dienst uw doelgroep belangrijk vindt en hoe consumenten u op deze aspecten beoordelen? Een productonderzoek geeft inzicht. We identificeren uw sterktes en zwaktes die de grootste impact hebben op de klanttevredenheid. Zo komt u te weten wat u in uw product of dienstverlening moet aanpakken of juist kunt benutten om uw marktaandeel te vergroten.

Deel:

Nieuwer

Gemak grootste motivatie voor product abonnement

Ouder

Kwart Nederlanders wil woning verduurzamen
0 comments on Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.