073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Premie, NPS en overstapgedrag in de Nationale Benchmark Autoverzekeringen

Premie, NPS en overstapgedrag in de Nationale Benchmark Autoverzekeringen

  • 7 maart 2024

Vandaag lanceert Multiscope het nieuwe rapport: de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, premie, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeraars.

Wat kunt u verwachten?

De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. Vergelijkingssites en de websites van verzekeraars stellen consumenten in staat om snel inzicht te krijgen en van verzekering te wisselen. In een competitieve markt is het essentieel om voortdurend te streven naar optimale marketingactiviteiten om consumenten te bereiken en onderscheidende waarde te creëren. Daarnaast is een hoge klanttevredenheid noodzakelijk om klantverloop te voorkomen. Tot slot zorgen meer autokilometers en een stijgende inflatie voor extra dynamiek in de markt.

De Nationale Benchmark Autoverzekeringen vergelijkt de grootste autoverzekeraars van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken.

Cover_NBA_schuin_zonder_datum_500px

Een groot aantal autoverzekeraars komt aan bod waaronder ABN AMRO, Aegon, Allianz Direct, ANWB, Aon, a.s.r, Centraal Beheer, De Goudse, Ditzo, FBTO, InShared, Interpolis, Klaverblad, Nationale-Nederlanden, Nh1816, OHRA, Polis Direct (BOVAG), Promovendum, Unigarant, Univé en ZLM.

Dit rapport biedt interessante inzichten voor iedereen in deze markt die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de grootste spelers. Het is waardevol voor grote verzekeraars, banken, assurantietussenpersonen, vergelijkingssites, leasemaatschappijen en marketeers. Het rapport bevat niet alleen een volledig overzicht van de markt, maar ook een specifieke pagina voor elke autoverzekeraar.

Zie voor meer informatie de website, inhoudsopgave en merkenlijst.

Enkele bevindingen uit het rapport

• Gemiddelde NPS Nederlandse autoverzekeraars is +58
• 10% gebruikt een vergelijkingssite bij de keuze voor de autoverzekeraar
• Prijs, gemak, service en kwaliteit zijn de belangrijkste keuzeredenen
• 93% wil bij de huidige autoverzekeraar blijven

Specificaties

• Pagina’s: ca. 70
• Rapportage: PDF en hardcover
• Respondenten: 5.264 (representatief voor Nederland)
• Prijs: €1.995
• Vragen: 15+ per autoverzekeraar
• Aanbieders: 35+

Meer informatie?

U kunt de Nationale Benchmark Autoverzekeringen bestellen via onze website. Bij vragen kunt u contact opnemen met Sven de Bruijn (sven@multiscope.nl). Natuurlijk kunt u ook bellen met 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.

Deel:

Nieuwer

Vijf bouwstenen voor een gezonder leven

Ouder

Koersstijging Bitcoin overtreft verwachtingen cryptobezitters
0 comments on Premie, NPS en overstapgedrag in de Nationale Benchmark Autoverzekeringen
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.