Markt

€5,7 miljard besteed aan autoverzekeringen

  • 13 maart 2025
Nederlanders geven jaarlijks €5,7 miljard uit aan autoverzekeringen. De gemiddelde premie bedraagt €54 per maand en is het hoogst bij Toyota Autoverzekeringen. ‘Prijs’ is de belangrijkste reden voor de keuze voor een autoverzekeraar. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 4.600 Nederlanders. Gemiddelde premie €54 per maand Automobilisten […]

Gemiddelde terugkeerintentie restaurantketens is 77%

  • 11 maart 2025
Ruim drie op de vier (77%) bezoekers van restaurantketens verwachten er binnen twaalf maanden terug te keren. Moeke en DADAWAN hebben de meest loyale klanten. Klanten van koffie- en lunchketens zijn loyaler dan die van restaurantketens. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Gemiddeld 1,6 bezoek […]

Nederlanders besteden €7,6 miljard aan gezond leven

  • 6 maart 2025
Nederlanders besteden jaarlijks in totaal €7,6 miljard aan een gezonde leefstijl. Het meeste geld gaat naar sportlidmaatschappen. Ruim drie op de tien (31%) Nederlanders doen aan fitness. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor 2024, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. €4,7 miljard naar sport Nederlanders geven jaarlijks €7,6 miljard uit aan […]

34% Nederland boekt bij touroperator

  • 20 februari 2025
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb. Ruim twee op de drie (67%) bleef trouw aan dezelfde touroperator. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders. 34% […]

Nederlanders boekten voor €32,3 miljard via vakantieplatformen

  • 18 februari 2025
Vakantiegangers gaven de afgelopen drie jaar €32,3 miljard uit aan boekingen via vakantieplatformen. Gemiddeld besteedden ze €697 per boeking. Klanten gaven het meest uit bij D-reizen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Gemiddelde besteding €697 Nederlanders besteden gemiddeld €697 per boeking, […]

’ t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

  • 13 februari 2025
’t Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. De gemiddelde terugkeerintentie in de fastfoodbranche is 76%. Vijf partijen scoren lager dan gemiddeld op zowel de bezoekintentie als -frequentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. […]

24% haalt bestelling koffie- en lunchketens af

  • 16 januari 2025
Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. De meeste bezoekers bestellen eten én drinken (47%). Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Driekwart bestellingen ter plaatse genuttigd Ruim […]

Markt slimme huishoudelijke apparatuur stijgt naar €3,7 miljard

  • 14 januari 2025
De markt voor slimme huishoudelijke apparatuur groeide in een jaar van €3,5 miljard naar €3,7 miljard. Het percentage huishoudens met slimme huishoudelijke apparaten bleef stabiel op 27%. Gemak en comfort (52%) zijn de belangrijkste aankoopredenen. Dit blijkt uit de achtste editie van de  Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.400 Nederlanders. […]

Ekoplaza uitblinker in onderzoek foodretail

  • 9 januari 2025
Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Ekoplaza grote winnaar Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig zijn. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 […]