Markt

Gemiddelde terugkeerintentie hotelketens is 72%

  • 24 december 2024
De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie […]

Locatie bepaalt restaurantkeuze

  • 12 december 2024
De locatie van een restaurant speelt de belangrijkste rol bij de keuze voor een restaurantketen. Italiaanse restaurants kiezen mensen vooral vanwege het gemak. Aanbiedingen hebben een kleinere invloed. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Locatie is het belangrijkst De locatie van een restaurantketen speelt de […]

31% Nederlanders gebruikt producten voor betere slaap

  • 5 december 2024
Bijna een derde (31%) van de Nederlanders gebruikt één of meerdere producten om beter te slapen. Eén op de tien gebruikt oordopjes. Mannen en 50-plussers beoordelen hun slaapkwaliteit hoger dan vrouwen en jongere leeftijdsgroepen. Slaapmaskers zijn populairder onder vrouwen. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. […]

De Efteling bekendste attractiepark van Nederland

  • 26 november 2024
De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Maar liefst 71% van de Nederlanders noemt de partij spontaan. De gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector is 55%. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. De Efteling hoogste TOMA De […]

DEGIRO uitblinker op ‘beste proces’

  • 29 oktober 2024
DEGIRO heeft van alle partijen in de financiële sector de hoogste score op de waardestrategie ‘beste proces’. Beleggingspartijen scoren hoger dan banken en hypotheken. De gemiddelde score op ‘beste proces’ is hoger dan op de waardestrategieën ‘beste product’ en ‘beste service’. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Coffeelovers heeft meest loyale klanten

  • 24 oktober 2024
De terugkeerintentie bij een koffie- of lunchketen in Nederland is gemiddeld 84%. Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Koffie- en lunchketens gemiddeld 2,7 keer bezocht […]

Woonwinkels scoren slecht op ‘beste service’

  • 22 oktober 2024
Woonwinkels scoren van alle subbranches binnen de woonbranche het slechtst op de waardestrategie ‘beste service’. Hubo heeft de hoogste score van alle partijen in de woonbranche. Er bestaat een positief verband tussen de score op ‘beste product’ en ‘geloofwaardigheid’. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.700 Nederlanders. Service belangrijk […]

Eazie heeft hoogste NPS fastfoodketens (+73)

  • 15 oktober 2024
Eazie (+73) heeft de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. Gemiddelde NPS is +30 De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid […]

Zuinige Nederlander investeert in duurzaamheid

  • 10 oktober 2024
Nederlanders besteedden in 2023 €14 miljard aan woningverduurzaming. Motivaties zijn het milieu, geldbesparing en woongenot. De meeste aanpassingen zijn gedaan aan verlichting en isolatie. De verwachte besteding in 2024 bedraagt €5,6 miljard. Dit blijkt uit de vierde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Hoofdredenen zijn milieu, geldbesparing en […]