Inloggen: | Panellid

Segmentatie onderzoek

Veel bedrijven richten zich op bepaalde doelgroepen in plaats van op heel Nederland of zelfs de hele wereld. Dit maakt de bedrijfsvoering effectiever en efficiënter. De doelgroepen waarop het bedrijf zich wel richt worden gesegmenteerd in groepen met gelijke kenmerken. Per segment worden marketingstrategieën toegepast die specifiek afgestemd zijn op een bepaald segment. Zo worden marketinginspanningen eenvoudiger en effectiever.

Met een segmentatieonderzoek onderscheidt u de segmenten in uw verschillende klanten. Dit onderscheidt wordt op verschillende kenmerken gemaakt:

  • Demografische (leeftijd, geslacht)
  • Geografische (woonplaats)
  • Sociografische (vrijetijdsbesteding)
  • Gedrag (loyaliteit)

Naast deze kenmerken worden nog bedrijfs- en marktspecifieke kenmerken gebruikt om doelgroepen te segmenteren.

Met het segmentatieonderzoek komt u erachter op welke segmenten u uw marketingactiviteiten het beste kunt richten en leert u hoe u deze consument het beste kunt bereiken. Hierbij kijkt u onder meer naar de grootte van het segment, de actiebereidheid, de bereikbaarheid, de interesses en het te verwachten rendement.

Multiscope helpt u bij het uitvoeren van segmentatieonderzoeken. U kunt bij ons terecht voor het totale traject. Dus vanaf het opstellen van de vragenlijst, het werven van respondenten tot en met de uiteindelijke analyse. Maar ook als u slechts een deel van uw onderzoek uit handen wilt geven staat Multiscope voor u klaar.

Demo

Met Socratos voert u zelf uw onderzoek uit. Van het werven van panelleden tot en met het maken van rapportages!
Vraag demo aan

Offerte

Via diverse panels brengt Multiscope u in contact met de juiste consumenten en zakelijke beslissers!
Vraag een vrijblijvende offerte aan

Offerte

Via diverse panels brengt Multiscope u in contact met de juiste consumenten en zakelijke beslissers. Zowel nationaal als internationaal.
Vraag een vrijblijvende offerte aan

Aanvragen

Download het bestelformulier, vul uw contactgegevens in en geef de vragen door die u mee wilt laten lopen.
Donwnload het bestelformulier

Interesse in een pilot?

Wilt u deelnemen aan de pilot en de mogelijkheden voor uw organisatie verkennen? Maak dan een afspraak.
Neem contact op

Meer weten?

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van online klantenpanels voor uw organisatie?
Neem contact op

Bestel rapport

Wilt u dit volledige rapport bestellen? Maak dan gebruik van het bestelformulier.
Bestel formulier

Bestel rapport

Wilt u dit volledige rapport bestellen? Maak dan gebruik van het bestelformulier.
Bestel formulier

Bestel rapport

Wilt u dit volledige rapport bestellen? Maak dan gebruik van het bestelformulier.
Bestel formulier

    Waarom Multiscope?

    Specialist
    Jarenlange ervaring in Media & Technologie

    Verklarend
    Naast cijfers inzicht in de belangrijke waarom vraag.

    Value for money
    Uitgebreid rapport op basis van grote steekproef (n=6.000).

    Klantgericht
    Snelle opvolging bij aanvullende vragen.

    Participeer
    Denk mee over de opzet.

    Waarom Multiscope?

    Specialist
    Jarenlange ervaring in online marktonderzoek

    Verklarend
    Naast cijfers inzicht in de belangrijke waarom vraag.

    Value for money
    Uitgebreid rapport op basis van grote steekproef.

    Klantgericht
    Snelle opvolging bij aanvullende vragen.

    Participeer
    Denk mee over de opzet.

Bart Roozen

Bart Roozen Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk Bart Roozens profiel op LinkedIn

    Christophe Renders

    Christophe Renders
Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk Christophe Renders' profiel op LinkedIn

    Bob de Vries

    Bob de Vries
Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk Bob de Vries' profiel op LinkedIn

    Klanten

  • Bol.com
  • VGZ
  • ONVZ
  • Conrad
  • Eneco
  • KPMG
  • Allianz

    Klanten

  • Bol.com
  • Omroep Brabant
  • T-Mobile
  • NTR
  • Persgroep
  • Berenschot
  • Reggefiber
  • Entertainment One
  • ANWB
  • Honeywell

    Klanten

  • Ditzo
  • VGZ
  • ASR
  • ONVZ
  • Catharina Ziekenhuis
  • Honeywell

    Klanten

  • Eneco
  • AVM
  • KPMG
  • Technische Unie
  • Allianz
  • VGZ
  • Conrad
  • Qurrent
  • "KPI 1"

  • "KPI 2"

  • "KPI 3"

  • "KPI 4"

Start gratis

Voer zelf online marktonderzoek uit! Socratos heeft verschillende licentievormen. Kijk hier welke voor u het meest geschikt is.
Start gratis

Demo

Stap in de toekomst van realtime consumentendata en pak het momentum in een snel veranderende wereld!
Vraag demo aan

Voordelen

  • Volledige controle over het onderzoeksproces
  • Snel en eenvoudig enquêtes opstellen
  • Meer dan 50 vraagtypes
  • 24/7 tot uw beschikking

Voordelen

  • Analyse per doelgroep
  • Overzichtelijke dashboards
  • Voor ieder budget
  • 24/7 tot uw beschikking

John Kivit

John Kivit Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk John Kivits profiel op LinkedIn

Kennisdocumenten

Kennisdocumenten

Kennisdocumenten

    Klanten

  • AM
  • D66
  • Dynamic Concepts
  • Een Vandaag
  • Foodstep
  • Intelligence Group
  • iVOX
  • MKB Nederland
  • Partoer
  • Provinsje Fryslân
  • Radar
  • ZLTO

Klanten

  • Allianz
  • Autoscout24
  • Blauw Research
  • Bol.com
  • Bolsius
  • Bovag
  • C&A
  • Coca-Cola
  • Gemeente Den Haag
  • E-Matching
  • Eneco
  • Erasmus Universiteit
  • Exact
  • De Goudse Verzekeringen
  • Hogeschool van Amsterdam
  • Iens.nl
  • Kobalt
  • Libema
  • LUMC
  • Microsoft
  • Nieuws.nl
  • Omroep West
  • Pepsico
  • Philips
  • Prins & Dingemanse
  • Rabobank
  • Reed Business
  • Securitas
  • Sky Radio
  • Survey Sampling International
  • T-Mobile
  • Telecombinatie
  • Travix
  • Universiteit van Amsterdam

Nieuwsbrief

Het laatste nieuws van Multiscope in uw inbox ontvangen

                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland