Inloggen: | Panellid



Smart Media Monitor

Onderzoek naar digitaal mediagebruik in Nederland

Beschrijving

De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welk scherm (mobiel, tablet of televisie) de strijd om de consument wint. Aan welke aanbieders van video on demand, tv, music streaming, radio, social media, nieuws, e-reading en gaming besteden Nederlanders het meeste tijd en geld?

De cijfers en resultaten van meer dan 80 aanbieders en apps (zoals YouTube, Netflix, NPO Start, RTL XL, Kijk.nl, Spotify, NU.nl, Snapchat, Kobo Plus en Bibliotheek.nl) zijn in dit onderzoek opgenomen. In het rapport komen onderstaande punten aan bod voor media, diensten en apps.
  • Marktaandelen
  • Tijdsbesteding en schermtijd
  • Gebruik per apparaat
  • Voorkeuren
  • Mediabestedingen
  • Reclamegedrag
  • Segmentatie
  • Kansen en mogelijkheden
  • Groeiprognose

Onderzoeksvragen

Het rapport geeft onder andere antwoord op de volgende vragen:
  • Hoe lang, hoe aandachtig en op welke manier kijken consumenten lineaire tv?
  • Welke andere media gebruikt men tijdens het tv-kijken?
  • Welke diensten worden gebruikt voor video’s, muziek, social media, nieuws, lezen en games?
  • Hoeveel tijd besteed men aan deze diensten?
  • Op welke apparaten gebruikt men deze diensten?
  • Wat wordt besteed aan deze diensten?
  • Welke dienst krijgt de voorkeur?
  • Wat is de potentie van de verschillende diensten?

Resultaten

Eerder publiceerde Multiscope al resultaten uit de Smart Media Monitor:

Media categorieën

Het onderzoek is uitgevoerd onder 7.000 Nederlandse consumenten. In het rapport wordt een onderscheid gemaakt tussen de volgende digitale media:

Voor wie is de Smart Media Monitor relevant?

De Smart Media Monitor is relevant voor alle bedrijven die direct of indirect actief zijn in de media. Bijvoorbeeld aanbieders in de verschillende segmenten, producten, media bureaus en adverteerders.

Specificaties

  • Publicatiedatum: december 2017
  • Aantal pagina’s: ca. 100
  • Aantal respondenten: ca. 7.000 (representatief voor Nederland)
  • Wat u krijgt: PDF en Hardcover
  • Prijs: € 1.295,- (early bird tarief t/m 18 december: € 950,-)

Wie gingen u voor?

Een selectie van bedrijven die de Smart Media Monitor al hebben besteld:



                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?