Inloggen: | Panellid

Weblog

Mobiel onderzoek geeft een kijkje in de keuken

Bart Roozen | 12 Juli 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | 

Met in home user tests (ofwel marktonderzoek bij de consument thuis) ontmoet je de consument in zijn natuurlijke omgeving. Als marketeer of product owner ben je nieuwsgierig hoe de consument in het echt omgaat met jouw product en wat ze verder bezitten en doen. Wat is de eerste reactie na openen van het product? Waar wordt het gebruikt? Wie gebruikt het? Wat staat er verder in de voorraadkast? Helaas kan je niet dagelijks bij een consument thuis kijken. Met mobiel marktonderzoek van Multiscope kun je deze en vele andere vragen nu ook uitstekend beantwoorden. Bovendien op een zeer efficiënte manier.

Dichtbij de klant
Als organisatie wil je dat de afstand tot de klant zo klein mogelijk is. Je bent nieuwsgierig naar de thuissituatie van de doelgroep. Het liefst kijk je de hele dag mee om te zien wat ze doen. Marketeers die daadwerkelijk bij de consument thuis zijn geweest, komen vol energie terug. Ze zien met eigen ogen gezien hoe de consument daadwerkelijk leeft. Alleen kost het veel tijd en geld om met regelmaat bij de mensen thuis te kijken.

Inzicht in de thuissituatie
Met mobiel marktonderzoek van Multiscope kun je meekijken in het dagelijks leven van de consument en zijn huishouden. Wat staat er in de koelkast? Wat is het ontbijt? Wat staat er op het aanrecht? Wat staat er zaterdagavond op tafel? Hoe ziet de tuin eruit? Welke auto(’s) rijden ze? Wat heb je aan smart home producten in je huishouden? Onze app voor mobiel onderzoek beantwoordt duizenden vragen over het huishouden van de klant.

Foto’s bieden een compleet overzicht
De app van Multiscope benut de functionaliteiten van de smartphone. Als de respondent thuis is ontvangt hij een bericht dat er een onderzoek voor hem klaar staat. De vragen zijn afgestemd op het smartphone gebruik: kort, bondig en leuk om in te vullen. Doordat consumenten foto’s kunnen toevoegen aan de vragen, kunnen ze laten zien hoe ze omgaan met producten, wat ze bezitten en hoe thuissituaties eruit zien. Mobiel marktonderzoek biedt een efficiënte manier om snel, veel waarnemingen te verzamelen.

Deelname aan pilot
In september 2016 lanceren we de eerste versie van onze onderzoeksapp. We willen drie pilots uitvoeren met diverse organisaties om de mogelijkheden van mobiel marktonderzoek te ontdekken. We zoeken organisaties die deel willen nemen aan deze pilot. Interesse? Mail of bel even (073-6212122), dan gaan we samen onderzoeksland veranderen!

Mobiel marktonderzoek met Multiscope
De nieuwe onderzoeksapp van Multiscope maakt het mogelijk om consumenten eenvoudig te bereiken voor mobiel marktonderzoek. Mobiel onderzoek met Multiscope geeft weer relevante inzichten in uw doelgroep. De noodzaak van marktonderzoek verandert niet. De consument verandert wel. De manier van onderzoek uitvoeren dus ook.


Reageer

:
:
:
 
  

* = verplicht veld. Uw e-mail adres wordt niet getoond in de reactie.
Wij valideren uw eerste reactie op dit weblog voordat we hem plaatsen. Iedere volgende reactie plaatsen we daarna direct zonder validatie.
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Februari 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

                     Smart Media Monitor: Digitaal mediagebruik in Nederland