Inloggen: | Panellid

Weblog

Scoor PR met slechts één vraag

Tjitske Boots | 3 Oktober 2017 | Marketing & Marktonderzoek  | 

Media-aandacht hoeft niet ingewikkeld te zijn, het kan snel en eenvoudig. Stel één of twee vragen aan een representatieve groep Nederlanders en met het resultaat van je PR-onderzoek schrijf je een leuk en scorend persbericht.

PR met enkele vragen
Kijk maar naar Trusted Shops, een grote community voor veilig online winkelen. Trusted Shops maakte gebruik van de Marktpeiler van Multiscope en had aan enkele vragen genoeg. De vragen gingen over Moederdag. Conclusie: Nederlanders zijn zuinig als het gaat om Moederdagcadeaus. Lang niet iedereen viert Moederdag en we geven weinig uit aan cadeaus. Dit bericht werd onder andere overgenomen door Emerce.

Succes met slechts één vraag
Maar het kan nog eenvoudiger. Europa-Park, een groot attractiepark in Duitsland met 13 achtbanen, stelde slechts één vraag via de Marktpeiler: stapt u weleens in een achtbaan en zo ja, gilt u dan? Nederlanders blijken ook in de achtbaan erg ‘cool’ te zijn: Slechts 48% stapt weleens in een achtbaan en ruim de helft daarvan gilt nooit tijdens de rit. Dit bericht kwam onder andere op de website van Telegraaf en Reisprofs.nl.

Ook Internetvergelijk.nl, een website waar je internetabonnementen kunt vergelijken, stelde slechts één vraag: maakt u weleens gebruik van internet via de wifi van uw buren? 15% blijkt weleens mee te liften op de wifi van de buren en 6% doet dit zelfs zonder toestemming. Interessant, vonden ook de Telegraaf en Computeridee.nl, die het bericht overnamen op hun website.

Gebruik de Marktpeiler van Multiscope
Kortom: PR-onderzoek hoeft niet ingewikkeld en prijzig te zijn. Zoals de voorbeelden hierboven bewijzen: het is mogelijk om met enkele vragen de media te bereiken. Het is wel belangrijk om goed over een relevant onderwerp na te denken en de juiste vraag te stellen. Multiscope helpt daar graag mee en biedt de mogelijkheid om in de maandelijkse Marktpeiler voordelig enkele vragen te stellen aan 1.000 Nederlanders. Interesse? Neem contact op via tjitske@multiscope.nl of bel op 073-6212122.

Reageer

:
:
:
 
  

* = verplicht veld. Uw e-mail adres wordt niet getoond in de reactie.
Wij valideren uw eerste reactie op dit weblog voordat we hem plaatsen. Iedere volgende reactie plaatsen we daarna direct zonder validatie.
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Februari 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

                     Smart Media Monitor: Digitaal mediagebruik in Nederland