Overzicht

Exclusieve kennis over de Nederlandse media

  • 23 april 2020
De Smart Media Monitor is hét onderzoek naar het digitaal mediagebruik in Nederland. Sinds de lancering publiceerden we diverse nieuwsberichten met gratis informatie. Die zetten we graag nog één keer voor u op een rijtje. Maar dat is niet alles. Het complete rapport bieden we nu tijdelijk aan voor een verlaagde prijs. De Smart Media […]

Nederlanders eten steeds minder vlees

  • 21 april 2020
Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Jongeren, vrouwen en alleenstaanden De groep die […]

Gemak dient de food consument

  • 16 april 2020
Nederland is gemak belangrijker gaan vinden bij het kopen en bereiden van eten en drinken. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Goed eten of goedkoop eten? Wat iemand eet en drinkt is een keuze. Daarbij bepaalt de consument in hoeverre diverse kenmerken […]

Behoefte aan vakantie onverminderd groot

  • 14 april 2020
– Intentie om te reizen blijft ondanks coronacrisis – De meerderheid (86%) van de Nederlanders die vakantieplannen had wil nog steeds op vakantie gaan zodra er weer een positief reisadvies is. De reisbehoefte is dus niet verdwenen door de coronacrisis. Opvallend is dat 39% het liefst naar Zuid-Europa reist zodra de beperkingen voorbij zijn. Dit […]

Thuiswerkplek groot risico voor vertrouwelijke data

  • 9 april 2020
Een groot deel (68%) van de Nederlanders die vaak achter een beeldscherm zit werkt inmiddels vanuit huis. Een ruime meerderheid (67%) daarvan werkt met vertrouwelijke gegevens maar heeft vaak niet de juiste basis om deze data afdoende te beschermen. De thuiswerkplek is daarmee een groot risico voor vertrouwelijke data. Dit blijkt uit een onderzoek van […]

Elektrische rijder verliefd op auto

  • 2 april 2020
Nederlanders met een elektrische auto zijn zeer tevreden over hun auto. Gemiddeld beoordelen ze het eigen voertuig met een 8,7. Tesla is niet alleen het bekendste merk, maar scoort ook de hoogste klanttevredenheid. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Uitzonderlijk hoge scores voor elektrische auto’s […]

Bliksempeilingen met de Marktpeiler

  • 27 maart 2020
In een paar weken is de wereld enorm veranderd. Maar onzekerheid biedt ook kansen en bedrijven die aan een economische crisis willen ontsnappen moeten blijven bewegen. Stilzitten is geen optie. Goede en actuele marktinformatie is nu belangrijker dan ooit. Met de Multiscope Marktpeiler kunt u NU instappen om een bliksem meting te doen onder Nederlandse […]

Introductiekorting Smart Car Monitor 2020

  • 24 maart 2020
Op 7 april introduceert Multiscope de Smart Car Monitor 2020. De Smart Car Monitor is een grootschalig onderzoek naar de status en toekomst van elektrisch, connected, autonoom én gedeeld autorijden in Nederland. Bestel nu het rapport met de kortingscode ‘EBSC20’ om te profiteren van een korting van € 300. Deze aanbieding geldt tot 7 april. […]

Nederlanders zien niets in VR-bril

  • 19 maart 2020
Het aantal Nederlanders dat een VR-bril bezit is de afgelopen periode nauwelijks gestegen. Slechts 6% van de consumenten is in het bezit van een dergelijke bril. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Groei VR-brillen stagneert Iets meer dan 700.000 Nederlanders bezitten een […]