Bedrijf

De kracht van WhatsApp

  • 11 januari 2016
In december was Multiscope wederom veelvuldig in het nieuws met eigen onderzoeken en onderzoeken van haar klanten. Zo bleek de rol van WhatsApp steeds belangrijker te worden ten opzichte van Facebook. Ook onze klanten waren volop in het nieuws met onderzoeken uitgevoerd door Multiscope. Hieronder een kleine selectie van de media die aandacht aan de […]

Multiscope beoordeeld met een 8,3

  • 17 december 2015
2015 loopt op zijn eind en de jaaroverzichten schieten als paddestoelen uit de grond. Speciale aandacht voor het jaaroverzicht van Facebook die alle belangrijke momenten in een mooi filmpje samenvatte. Bij Multiscope kijken we tevreden terug op 2015 met onderzoeken voor vaste- en nieuwe opdrachtgevers. Deze tevreden opdrachtgevers beoordelen Multiscope met een 8,3. We zijn […]

Digitalisering van de consument

  • 9 december 2015
Ook in november was er weer veel aandacht in de media voor onderzoeken van Multiscope. Uit de Smart Media Monitor bleek onder meer dat de Wii nog steeds onder de meeste Nederlandse tv’s staat en dat van de nieuwe generatie consoles de PlayStation 4 veruit het populairste is ten opzichte van haar concurrenten. Ook de […]

De consument on demand

  • 2 november 2015
De maand oktober stond bij Multiscope in het teken van de Smart Electronics Monitor. Dit rapport geeft onder andere inzichten in het gebruik en gedrag van de Nederlandse consument op het gebied van verschillende mediadiensten. Zo bleek de online kiosk Blendle al een half miljoen Nederlandse gebruikers te hebben. Netflix doet het nog een stuk […]

Nederlander continu online

  • 6 oktober 2015
Dat Nederlanders massaal WhatsApp gebruiken, onderzochten we vorige maand al. Nu blijkt ook dat we massaal op vakantie internet gebruiken en er zelfs rekening mee houden als we een vakantie boeken. Naast online activiteiten op vakantie bleek ook dat online shoppen steeds belangrijker wordt. Zo bleek uit onderzoek dat Nederlanders het liefst hun pakketje op […]

Inzicht voor Manutan in naamsbekendheid en imago

  • 22 september 2015
Manutan, voorheen Overtoom, is een leverancier van kantoor-, magazijn- en werkplaatsartikelen voor het bedrijfsleven. In 2014 is de naamsverandering doorgevoerd om in heel Europa één identiteit uit te stralen. Mede door een landelijke media campagne in Nederland werd deze verandering aangekondigd. De wens van Manutan was om de naamsbekendheid en het imago van het merk […]

Nederland afhankelijk van digitale communicatie

  • 2 september 2015
Augustus was wederom een drukke maand voor Multiscope met veel aandacht van landelijke media. Dit was voor een deel te danken aan een bericht over het WhatsApp gebruik van Nederlanders. Uit het onderzoek bleek onder meer dat de gemiddelde Nederlander 65 berichten per dag ontvangt via WhatsApp. Ook was er aandacht voor een onderzoek rondom […]

Christophe Renders versterkt Multiscope

  • 25 augustus 2015
Christophe Renders is sinds 10 augustus werkzaam bij Multiscope. Hij gaat zijn kwaliteiten als marktonderzoeker en zijn commerciële vaardigheden combineren om de nieuwe business unit Rapporten op te zetten. Hierin gaat Christophe aan de slag met domeinspecifieke rapporten over actuele onderwerpen. De onderwerpen zijn gerelateerd aan de markten en domeinen waar Multiscope in gespecialiseerd is. […]

Smartphones grijpen de macht

  • 27 juli 2015
Ook in de maand juli was Multiscope regelmatig in het nieuws. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de smartphones nu echt de macht lijken te gaan grijpen. Het einde van de belbundel lijkt in zicht en ook de recruitment branche moet alle zeilen bij gaan zetten om de slag om mobiele devices niet te verliezen. Sommige […]