Inloggen: | Panellid

Hoe twittert Nederland over reclame?

Reclame evaluatie met social media research

Social media research

Bijna 200.000 berichten zijn er in januari op Twitter geplaatst met het woord ‘reclame’, ‘commercial’ of ‘advertentie’. Deze berichten bieden waardevolle informatie om dieper te duiken in de mening van de consument over reclame in Nederland. Met Momentum hebben we een evaluatie gedaan van reclame. De belangrijkste conclusie: reclame evalueren met behulp van social media werkt!

Meest besproken

De meest besproken commercial is eigenlijk een complete campagne. De roken is zo…. campagne bestond uit meerdere spotjes. Nummer 2 in de lijst was in de tweede helft van januari te zien op televisie. In de commercial van Remia speelt Churandy Martina de hoofdrol. De nummer 3, de commercial van Pepsi, draaide in de eerste helft van de maand en werd daarin veel besproken.

Doelen

Bij het inzoomen op 'De roken is zo…' campagne, wordt duidelijk dat deze campagne niet positief beoordeeld wordt. Geassocieerde woorden zijn: ‘slaat nergens op’, ‘haat’, ‘kut’ en 'irritant'. Ook worden 'niet' en 'stoppen/stop' veel geassocieerd met deze campagne. Ofwel het merendeel verwacht niet dat mensen door deze campagne gaan stoppen met roken. En dit is toch het doel van deze campagne.

Meer weten?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van reclame evaluatie met behulp van social media of het opzetten van een eigen social media tracker? Neem dan contact op met Multiscope via 073-6212122. Bart Roozen of Tom Boersma helpen je graag verder met het eenvoudig inregelen van je eigen social media tracker. Vanaf € 95 per maand start je al je eigen meting via de social research tool Momentum.






Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

- 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland