De consument on demand

De maand oktober stond bij Multiscope in het teken van de Smart Electronics Monitor. Dit rapport geeft onder andere inzichten in het gebruik en gedrag van de Nederlandse consument op het gebied van verschillende mediadiensten. Zo bleek de online kiosk Blendle al een half miljoen Nederlandse gebruikers te hebben. Netflix doet het nog een stuk beter; één op de vijf huishoudens hebben een abonnement op de streaming dienst.

Ook onze klanten waren volop in het nieuws met onderzoeken uitgevoerd door Multiscope. Hieronder een kleine selectie van de media die aandacht aan de onderzoeken van Multiscope van haar klanten besteedde. Het volledige nieuwsoverzicht leest u hier.

500.000 gebruikers voor Blendle

Telegraaf Een kwart van de Nederlanders is bekend met Blendle. Momenteel heeft de dienst ongeveer een half miljoen gebruikers. De helft gebruikt de krantenkiosk minimaal een keer per week.
Klik hier voor het volledige artikel.

Tv steeds vaker gebruikt als scherm

Adformatie De tv wordt steeds minder gebruikt voor het kijken van reguliere televisie uitzendingen en meer ingezet voor online streamingdiensten. De smart tv speelt hierin een centrale rol. Dit stelt onderzoeksbureau Multiscope.
Klik hier voor het volledige artikel.

Nederlanders missen quinoa en chiazaad in bedrijfsrestaurant

NU.nl 40 procent van de Nederlanders wil populaire voedingsmiddelen zoals quinoa en chiazaad kunnen eten in het bedrijfsrestaurant. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van cateraar Eurest onder ruim 1.000 respondenten.
Klik hier voor het volledige artikel.

Ga naar het volledige overzicht van In het nieuws.

- 2015