Inloggen: | Panellid

Nederlanders niet zonder telefoon de deur uit

’s-Hertogenbosch – 28 juli – Nederlanders kunnen niet meer zonder telefoon. Acht op de tien Nederlanders gaan niet meer de deur uit zonder mobiele telefoon. Bij jongeren is dit aantal nog hoger. Ook ’s nachts wil men bereikbaar blijven. Slechts één op de zes Nederlanders zet de mobiele telefoon ’s nachts helemaal uit. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.010 Nederlanders.

Mannen slechter bereikbaar dan vrouwen

Gemiddeld hebben acht op de tien Nederlanders altijd hun mobiele telefoon bij zich op het moment dat ze de deur uitgaan. Onder 18-34 jarigen is dit zelfs bij 92% het geval. Meer dan de helft van Nederland (53%) beschrijft zichzelf, op uitzonderlijke gevallen na, als altijd bereikbaar. Men vindt mannen slechter bereikbaar dan vrouwen. Opvallend is dat de meeste mannen de vrouwen het slechtst bereikbaar vinden en de meeste vrouwen vinden dat juist van de mannen. Nederlanders zijn ook ’s nachts graag bereikbaar. Eén op de zes Nederlanders zet hun telefoon ’s nachts volledig uit.

Terug om mobiel te halen

Als Nederlanders net van huis vertrokken zijn en ontdekken de telefoon te zijn vergeten, dan gaat drie kwart terug om deze te halen. Een derde zelfs als ze daardoor te laat komen op de beoogde bestemming. Een kwart gaat dus niet terug om de mobiele telefoon te halen. Jongeren (18-34 jaar) hebben hier meer moeite mee. Hiervan gaat slechts 12% niet terug, terwijl van de 50-plussers ruim een derde (37%) gewoon verder gaat.

Methodiek en verantwoording

De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalig representatief onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel (18 jaar en ouder), waarbij in totaal 1.010 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Over Multiscope

Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, mobiel marktonderzoek, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.


Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

- 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland