073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • De uitblinkers in de woonbranche in een gebundeld rapport

De uitblinkers in de woonbranche in een gebundeld rapport

  • 17 april 2024

Vandaag introduceren we de Uitblinkers Woonbranche. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 7.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van alle vooraanstaande winkelformules in de woonbranche in kaart gebracht en grondig met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema.

Wat kunt u verwachten?

Om een branche te domineren als marktleider is het belangrijk om te beseffen dat uitblinken op alle fronten onmogelijk is. Kies daarom een heldere positionering gericht op lage prijzen, het beste product of de beste service. Deze positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Een pakkende slogan die de positie samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat. Uitblinkers zijn uniek in hun branche en winnen daarom de voorkeur van consumenten.

Het Uitblinkers Woonbranche onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van 38 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.

De grootste woonformules komen aan bod waaronder Auping, Baderie, Beter Bed, Brugman Badkamers, Brugman Keukens, Bruynzeel Keukens, Coppelmans, De Bosrand, Dekbed-Discounter, Emma Sleep, GAMMA, Grando, GroenRijk, Hornbach, Hubo, IKEA, Intratuin, JYSK, Karwei, KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Kwantum, Leen Bakker, Mandemakers Keukens, Praxis, Pronto Wonen, Ranzijn, Sanidirect, Sani-Dump, Sanitairwinkel, Smulderstextiel, Swiss Sense, totaalBED, Van Cranenbroek, vidaXL, Welkoop, Xenos en X²O.

Dit rapport is onmisbaar voor professionals in de woonbranche die hun winkelformule willen benchmarken met de concurrentie. Directeuren, commerciële teams en marketeers van zowel landelijke als regionale ketens pakken hiermee een voorsprong. Niet alleen biedt het rapport een integraal marktoverzicht, maar het voorziet ook in een gedetailleerde analyse per winkelformule.

Voor alle informatie over het rapport kunt u de website, inhoudsopgave of merkenlijst bekijken.

Enkele bevindingen uit het rapport

• ‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche
• De slaapbranche presteert het beste
• Vijf supersterren blinken uit op alle dimensies
• De keukenbranche blijft achter

Specificaties

• Pagina’s: ca. 110
• Rapportage: PDF en hardcover
• Respondenten: ca. 7.400
• Prijs: €1.995
• Vragen: 10+ per formule
• Aanbieders: 38

Meer informatie

De Uitblinkers Woonbranche is eenvoudig te bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Sven de Bruijn (sven@multiscope.nl). U kunt natuurlijk ook bellen naar 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.

Deel:

Nieuwer

Eén miljoen overstappers bij autoverzekeraars

Ouder

Hoe scoort Starbucks op veertien prestatie-indicatoren?
0 comments on De uitblinkers in de woonbranche in een gebundeld rapport
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.