Overzicht

Prestaties van de grootste Nederlandse fastfoodketens in kaart gebracht

  • 2 juni 2025
De Nationale Benchmark Fastfoodketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Eneco bekendste energieleverancier van Nederland

  • 30 mei 2025
Eneco is de bekendste energieleverancier van Nederland. Eneco scoort het hoogst op Top of Mind Awareness (24%), spontane naamsbekendheid (52%) en geholpen naamsbekendheid (88%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.500 Nederlanders. Eneco, Essent en Vattenfall meest herkend Gemiddeld herkent één op de vijf (20%) consumenten een […]

Trouwe klant blijft gemiddeld 10,5 jaar bij energieleverancier

  • 28 mei 2025
Klanten van energieleveranciers blijven gemiddeld tien jaar en zes maanden trouw aan hun leverancier. Maar liefst 85% wil het komende jaar klant blijven. DELTA Energie heeft de meest loyale klanten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.500 Nederlanders. 85% wil bij energieleverancier blijven De klanthistorie en de […]

€1,9 miljard besteed bij fastfoodketens

  • 27 mei 2025
Nederlanders geven jaarlijks €1,9 miljard uit bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen ze gemiddeld €23. De uitgaven zijn het hoogst bij sushi-zaken en onder 35- tot en met 49-jarigen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. Gemiddelde besteding is €23 Nederlanders spenderen gemiddeld […]

De prestaties van de grootste koffie- en lunchketens in Nederland

  • 19 mei 2025
De Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand […]

Automobilisten gemiddeld 16 jaar bij huidige autoverzekeraar

  • 16 mei 2025
Gemiddeld sloten automobilisten zich 16 jaar geleden aan bij hun huidige autoverzekeraar. Van alle verzekeraars hebben Aon en Interpolis de langste klanthistorie. Verder wil maar liefst 95% van de automobilisten blijven bij hun huidige verzekeraar. Bij ZLM ligt de intentie om te blijven het hoogst (99%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig […]

9% automobilisten kiest autoverzekering via vergelijkingssite

  • 15 mei 2025
Bijna één op de tien automobilisten gebruikt een vergelijkingssite om een autoverzekering af te sluiten. Vooral jongeren (25%) maken hier gebruik van. Independer is de populairste vergelijkingssite. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 4.600 Nederlanders. Jongeren kiezen vaker via een vergelijkingssite (25%) Automobilisten die een autoverzekering zoeken, […]

Bezoekersaantal koffie- en lunchketens naar 9,6 miljoen

  • 13 mei 2025
Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Hét grootste marktonderzoek naar Nederlandse hotelketens

  • 9 mei 2025
De Nationale Benchmark Hotelketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]