Overzicht

Gemiddelde NPS Nederlandse touroperators is +62

  • 26 augustus 2025
Touroperators scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +62. Buro Scanbrit scoort het hoogst op klanttevredenheid (+97) en Effeweg.nl (+37) het laagst. Nederlanders van 50 jaar en ouder zijn het meest tevreden. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders. Buro Scanbrit […]

Auping uitblinker op ‘beste product’

  • 25 augustus 2025
Van alle partijen in de woonbranche is Auping de uitblinker op de waardestrategie ‘beste product’ (3,7). Slaapwinkels scoren van alle subbranches het hoogst op ‘beste product’ (3,3). Veel grote woonformules scoren slecht op ‘beste product’. De subbranches met de laagste scores zijn de keukenwinkels (3,1) en bouwmarkten (3,1). Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig […]

Bezoekers dierenpark Hoenderdaell meest tevreden

  • 20 augustus 2025
Bezoekers van dierenpark Hoenderdaell zijn het meest tevreden. Het park scoort met een NPS van +91 het hoogst op klanttevredenheid van alle dagattracties in Nederland. Dierentuinen (+64) scoren gemiddeld hoger dan attractieparken (+60). Attractiepark Duinrell (+23) scoort het laagst op klanttevredenheid. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope […]

Slimme thermostaat in 2,1 miljoen huishoudens

  • 18 augustus 2025
Ruim een kwart (26%) van de Nederlandse huishoudens bezit een slimme thermostaat. Het percentage van huishoudens met een thermostaat is het hoogst onder de klanten van Vandebron (44%). Een op de twintig (5%) huishoudens toont interesse in het aanschaffen van een slimme thermostaat. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope […]

Prijswinnaars consumentenonderzoek juni en juli 2025

  • 11 augustus 2025
De prijswinnaars van het consumentenonderzoek uit juni en juli 2025 zijn bekend. Regelmatig tonen we wie er in de prijzen zijn gevallen. Zo spreken we onze waardering uit. Als dank voor deelname aan onze onderzoeken. Benieuwd wie er de afgelopen maanden in de prijzen zijn gevallen? Bekijk dan hieronder de prijswinnaars van juni en juli. […]

Hubo uitblinker op waardestrategie ‘beste service’

  • 1 augustus 2025
Hubo is de uitblinker op de waardestrategie ‘beste service’ (3,76). Van alle branches binnen de woonbranche hecht de keukenbranche de meeste waarde aan ‘beste service’. Desondanks scoort de keukenbranche gemiddeld het laagst op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek onder ruim 5.000 Nederlanders. Hubo scoort 3,76 op ‘beste service’ Hubo is […]

Goed nieuws voor Datasensai!

  • 22 juli 2025
Data-analyse en visualisatie platform Datasensai heeft half juli een aanzienlijke subsidie gekregen voor de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve features. De toekenning van de WBSO subsidie betekent dat onze aanpak wordt erkend als technisch vernieuwend en relevant. Dit geeft niet alleen vertrouwen in onze strategie, maar stimuleert ons ook om met nóg meer ambitie te blijven […]

Winnaars eerste kwartaal 2025!

  • 8 juli 2025
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het eerste kwartaal van 2025 zijn bekend: Tankpas (€100)Dhr. Bax uit WeertMevr. van Oudheusden uit NootdorpDhr. Kantelberg Waardebon Ticketmaster […]

Prijs belangrijkste keuzereden energieleveranciers

  • 7 juli 2025
Ruim de helft (53%) van de Nederlandse huishoudens kiest voor een energieleverancier vanwege de ‘prijs’. Minder dan een vijfde (19%) van de huishoudens hecht waarde aan ‘duurzaamheid’. De keuzereden ‘prijs’ is minder belangrijk onder 50-plussers (47%) dan onder 18- tot 34-jarigen (59%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]