Diensten

Attractieparken en dierentuinen vergeleken op 14 prestatie-indicatoren

  • 27 november 2024
In april is de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste attractieparken en dierentuinen van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de lancering van dit rapport […]

Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners

  • 22 november 2024
Uitblinkers Financiële Sector is een onderzoek naar organisaties in de financiële sector met de beste positionering. Het onderzoek geeft een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 banken, hypotheekadviseurs en -verstrekkers, kredietverstrekkers en beleggingspartijen met elkaar vergeleken […]

De beste formules in de woonbranche uitgelicht

  • 23 oktober 2024
Uitblinkers Woonbranche is een grootschalig onderzoek naar organisaties in de woonbranche met de beste positionering onder ruim 5.700 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen […]

De ontwikkelingen op gebied van duurzaam wonen

  • 16 oktober 2024
In februari is de vierde editie van het Duurzaam Wonen rapport uitgekomen. Dit rapport geeft inzicht in behoefte, bestedingen, bezit, houding, intentie en kennis op het gebied van duurzaam wonen in Nederland. De cijfers en resultaten van meer dan 50 duurzame producten, aanpassingen, merken en aankoopkanalen staan in dit onderzoek. Sinds de lancering van dit rapport […]

Lancering nieuw onderzoek fastfoodmarkt

  • 11 oktober 2024
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 7.200 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Het aantal fastfoodzaken is in de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid. Gevestigde ketens breiden […]

Alles over de prestaties van koffie- en lunchketens in Nederland

  • 7 oktober 2024
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 5.000 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Het aantal koffiezaken en lunchrooms is in de afgelopen vijf […]

De recente ontwikkelingen in de e-bike markt

  • 23 september 2024
Begin 2024 kwam de E-bike Monitor uit. Dit is een grootschalig marktonderzoek naar elektrische fietsen, elektrische scooters en licht elektrische voertuigen in Nederland. Deze voertuigen zijn in toenemende mate te zien in het straatbeeld. Daarnaast stijgt de populariteit van deze vervoermiddelen in diverse doelgroepen. Dit rapport geeft een duidelijk overzicht van bezit, gebruik en de […]

Hét onderzoek naar de beste autoverzekeraars in Nederland

  • 20 september 2024
De Nationale Benchmark Autoverzekeringen is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, leveranciers, termijnbedrag, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeraars. De Nationale Benchmark Autoverzekeringen vergelijkt de grootste autoverzekeraars van Nederland aan de hand van veertien prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke prestatie-indicatoren in […]

Nieuwe inzichten in de hotelmarkt

  • 5 september 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 5.000 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De afgelopen jaren worden steeds meer hotels onderdeel van franchiseformules, wat leidt tot […]