Inloggen: | Panellid

Weblog

Scoor PR met slechts één vraag

Tjitske Boots | 3 Oktober 2017 | Marketing & Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Media-aandacht hoeft niet ingewikkeld te zijn, het kan snel en eenvoudig. Stel één of twee vragen aan een representatieve groep Nederlanders en met het resultaat van je PR-onderzoek schrijf je een leuk en scorend persbericht.

Lees meer »


Locatie als trigger voor mobiel marktonderzoek

Ruud Dankers | 24 November 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

De Multiscope app is vorige maand gelanceerd in de App Store (iOS) en de Google Play Store (Android). Inmiddels zijn duizenden gebruikers in de eerste weken geregistreerd en aan de slag met onderzoeken.

Lees meer »


Checklist voor Marktonderzoek

Ruud Dankers | 17 November 2016 | Kwantitatief onderzoek, Checklist  | Nog geen reacties

Marktonderzoek maakt het mogelijk om de mening, houding of kennis van een afgebakende doelgroep in kaart te brengen. Dit is cruciaal bij het nemen van belangrijke beslissingen binnen iedere organisatie, van startups tot multinationals. Maar waar begin je en wat komt er allemaal kijken bij een marktonderzoek?

Met behulp van de overzichtelijke checklist weet je zeker dat het marktonderzoek goed gestructureerd verloopt. Heeft u hulp nodig? Neem dan contact met ons op via verkoop@multiscope.nl.

Lees meer »


Vier op de tien Nederlanders gebruiken supplementen

Bob de Vries | 8 November 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vier op de tien Nederlanders (40%) gebruiken voedingssupplementen.

Lees meer »


Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

Bob de Vries | 11 Oktober 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding.

Lees meer »


Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

Tjitske Boots | 20 September 2016 | Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament.

Lees meer »


Uitnodiging voor mobiel onderzoek

Bart Roozen | 30 Augustus 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone.

Lees meer »


Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

Ruud Dankers | 18 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst?

Lees meer »


Citymarketing meten met mobiel onderzoek

Bart Roozen | 9 Augustus 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Citymarketing heeft de laatste jaren een belangrijke rol gekregen in het beleid van veel gemeentes. Niet alleen maar de grote steden, ook de kleinere steden hebben inmiddels citymarketing in het beleid verankerd. Het stellen van doelen is belangrijk. Wie ben je nu, wie wil je over een aantal jaar zijn en hoe kun je dat het beste voor elkaar krijgen? Het is belangrijk om de doelen regelmatig te evalueren. Een effectmeting met mobiel marktonderzoek geeft je continu feedback over de ontwikkeling van de gestelde doelen.

Lees meer »


Hardloop-apps zijn populair

Ruud Dankers | 2 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en –schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen?

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Juli 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?