Inloggen: | Panellid

Weblog

Slim huishouden 500 miljoen waard

Yves Kistemaker | 16 September 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Van de €1,7 miljard aan smart home producten die consumenten thuis hebben staan valt 30% in de categorie slim huishouden. De markt voor slim huishouden is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 43%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Lees meer »


1,2 miljoen huishoudens met slim licht

Yves Kistemaker | 26 Augustus 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Meer dan 1,2 miljoen huishoudens (16%) maken inmiddels gebruik van slimme verlichting of schakelaars. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 33%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Lees meer »


E-book boekt geen vooruitgang

Yves Kistemaker | 19 Augustus 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Slechts twee procent van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort toe aan e-reading. Dit komt neer op 145 miljoen minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Lees meer »


Televisiewereld onderschat video on demand

John Kivit | 9 Juli 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

In juni stuurden we een persbericht de wereld in met de kop ”Video on demand verslaat tv”. Uit de tweede editie van ons Smart Media onderzoek bleek namelijk dat het tijdsaandeel van video on demand (27%) inmiddels groter was dan dat van lineaire tv (24%). Een keerpunt in de historie, want ook zolang als ik me kan heugen is good old televisie het belangrijkste scherm van de Nederlander geweest. Maar de wereld is nu dus duidelijk veranderd.

Lees meer »


Vacatures: online marketeer, research consultant en marktonderzoeker

John Kivit | 17 April 2019 | Marketing & Marktonderzoek, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Multiscope is op korte termijn op zoek naar een online marketeer, research consultant en junior marktonderzoeker. Een korte omschrijving van de verschillende functies zie je hierna. Klik door naar de uitgebreide vacatureteksten voor uitgebreide informatie.

Lees meer »


Scoor PR met slechts één vraag

Tjitske Boots | 3 Oktober 2017 | Marketing & Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Media-aandacht hoeft niet ingewikkeld te zijn, het kan snel en eenvoudig. Stel één of twee vragen aan een representatieve groep Nederlanders en met het resultaat van je PR-onderzoek schrijf je een leuk en scorend persbericht.

Lees meer »


Locatie als trigger voor mobiel marktonderzoek

Ruud Dankers | 24 November 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

De Multiscope app is vorige maand gelanceerd in de App Store (iOS) en de Google Play Store (Android). Inmiddels zijn duizenden gebruikers in de eerste weken geregistreerd en aan de slag met onderzoeken.

Lees meer »


Checklist voor Marktonderzoek

Ruud Dankers | 17 November 2016 | Kwantitatief onderzoek, Checklist  | Nog geen reacties

Marktonderzoek maakt het mogelijk om de mening, houding of kennis van een afgebakende doelgroep in kaart te brengen. Dit is cruciaal bij het nemen van belangrijke beslissingen binnen iedere organisatie, van startups tot multinationals. Maar waar begin je en wat komt er allemaal kijken bij een marktonderzoek?

Met behulp van de overzichtelijke checklist weet je zeker dat het marktonderzoek goed gestructureerd verloopt. Heeft u hulp nodig? Neem dan contact met ons op via verkoop@multiscope.nl.

Lees meer »


Vier op de tien Nederlanders gebruiken supplementen

Bob de Vries | 8 November 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vier op de tien Nederlanders (40%) gebruiken voedingssupplementen.

Lees meer »


Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

Bob de Vries | 11 Oktober 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Oktober 2019

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
« Sep    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Multiscope is lid van:
Multiscope is lid van: MOA, Nima, OMI en Esomar