Inloggen: | Panellid

Weblog

Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

Tjitske Boots | 20 September 2016 | Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament.

Lees meer »


Zijn wearables alleen iets voor mannen?

Christophe Renders | 1 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten producenten van wearables zich juist op mannen blijven richten? Dat leest u in de Smart Health Monitor.

Lees meer »


NS moet WIFI verbeteren in treinen

Ruud Dankers | 15 Maart 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers.

Lees meer »


Video on demand in 2015 [infographic]

Bart Roozen | 12 November 2015 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Video on demand verovert zijn plaats in het Nederlandse huishouden. Netflix en Ziggo On Demand zijn de twee grootste diensten in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens kijkt naar Netflix. Dit zijn meestal jonge en hoog opgeleide huishoudens met kinderen. De resultaten van deze infographic komen uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope.

Lees meer »


Passieve e-booklezer wordt vergeten

Ruud Dankers | 21 Oktober 2015 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Het gebruik van online (streaming) mediadiensten is sterk in opkomst. Spotify en Netflix zijn de bekendste voorbeelden. Uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope blijkt dat ook Blendle en Uitzending Gemist flink aan de weg timmeren. Vorig jaar was er uitbreiding in het aanbod van online mediadiensten met de lancering van Elly’s Choice (2014), Bliyoo (2015) en Telekids Boeken (2015). Platforms waarbij je voor een vast bedrag per maand toegang krijgt tot e-books. In de volksmond worden dergelijke platforms ook wel Spotify voor boeken genoemd. In tegenstelling tot het business model van Spotify is het echter de vraag of het huidige business model van deze e-bookplatforms voldoende aansluit bij de vraag in de markt.

Lees meer »


Verander, maar meet de effecten!

Tom Boersma | 25 Februari 2014 | Marketing & Marktonderzoek, E-Business & E-Commerce, Bedrijf & Markt, Effectmeting  | Nog geen reacties

Een goede marketeer is continu bezig met de uitstraling van zijn bedrijf. Wat wil ik uitstralen? Welk imago hebben consumenten van mij? Wat kan ik doen om meer klanten te krijgen? Dit leidt tot een marketingcampagne die uitstraalt wat de marketeer denkt dat goed is. Op plaatsen waar de doelgroep bereikt wordt. En als de marketeer zijn werk goed heeft gedaan verdient deze actie zich terug doordat de omzet naar aanleiding van de actie verhoogt wordt.

Lees meer »


Verpakkingen: genoeg redenen voor onderzoek

Tom Boersma | 30 Januari 2014 | Marketing & Marktonderzoek, Bedrijf & Markt, Verpakkingsonderzoek  | Nog geen reacties

Producten liggen niet zomaar los in de schappen. En dat is maar goed ook. Stel je eens voor dat iedere klant die voor jou in de supermarkt kwam jouw stukje vlees door zijn handen heeft laten gaan voordat jij het kocht. Of hoe krijg je je tandpasta mee als het niet in een tube zou zitten? Verpakkingen zijn iets om over na te denken. Daarom is marktonderzoek een goed middel om tot de juiste verpakking te komen.

Lees meer »


Samenvatting Trend Pioneers

Bart Roozen | 18 November 2013 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Technologie & Innovatie, Bedrijf & Markt, Momentum  | Nog geen reacties

Trend Pioneers, het kennis en inspiratie event van Multiscope, stond 13 november 2013 in het teken van insights. Inzichten in de doelgroep door het toepassen van nieuwe methodes (bv. social media monitoring en social media research), technieken en databronnen. Een inspirerende middag waarin Bol.com, Eneco, Samsung, Transavia en Volvo een kijkje in de marketing keuken gaven. De bezoekers gingen enthousiast naar huis.

Lees meer »


Imago continu aan verandering onderhevig

Tom Boersma | 4 November 2013 | Marketing & Marktonderzoek, Bedrijf & Markt, Imago  | Nog geen reacties

Imago:

“Indruk die de buitenwereld heeft van iemand of iets.” (Van Dale)

“Het begrip imago duidt in marketing, psychologie en communicatie op de beeldvorming die een persoon of organisatie oproept; vooral als dat als totaalbeeld een brede weerslag krijgt bij het publiek, bij een doelgroep of bij relaties.” (Wikipedia)

Lees meer »


Social media monitor Koopgedrag

Bart Roozen | 28 Oktober 2013 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Momentum, Koopgedrag  | Nog geen reacties

Plaats jij weleens een bericht op Twitter over wat je zojuist gekocht of besteld hebt? Ja? De social media monitor ‘Koopgedrag’ laat zien dat je niet de enige bent. Tot eind oktober zijn er in 2013 bijna 3 miljoen berichten geplaatst over wat er gekocht of besteld is! Deze aantallen geven interessante inzichten in welke producten populair zijn. En met de social media monitor tool Momentum is het mogelijk om de verschillen tussen mannen en vrouwen te analyseren of de trends in een bepaalde periode te analyseren.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Oktober 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?