Inloggen: | Panellid

Weblog

Digitale nieuwsmarkt is verzadigd

Yves Kistemaker | 4 December 2019 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort 8% toe aan digitaal nieuws. Dit komt neer op bijna een half miljard minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Lees meer »


Slim huishouden 500 miljoen waard

Yves Kistemaker | 16 September 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Van de €1,7 miljard aan smart home producten die consumenten thuis hebben staan valt 30% in de categorie slim huishouden. De markt voor slim huishouden is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 43%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Lees meer »


1,2 miljoen huishoudens met slim licht

Yves Kistemaker | 26 Augustus 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Meer dan 1,2 miljoen huishoudens (16%) maken inmiddels gebruik van slimme verlichting of schakelaars. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 33%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Lees meer »


E-book boekt geen vooruitgang

Yves Kistemaker | 19 Augustus 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Slechts twee procent van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort toe aan e-reading. Dit komt neer op 145 miljoen minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Lees meer »


Televisiewereld onderschat video on demand

John Kivit | 9 Juli 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

In juni stuurden we een persbericht de wereld in met de kop ”Video on demand verslaat tv”. Uit de tweede editie van ons Smart Media onderzoek bleek namelijk dat het tijdsaandeel van video on demand (27%) inmiddels groter was dan dat van lineaire tv (24%). Een keerpunt in de historie, want ook zolang als ik me kan heugen is good old televisie het belangrijkste scherm van de Nederlander geweest. Maar de wereld is nu dus duidelijk veranderd.

Lees meer »


Vacatures: online marketeer, research consultant en marktonderzoeker

John Kivit | 17 April 2019 | Marketing & Marktonderzoek, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Multiscope is op korte termijn op zoek naar een online marketeer, research consultant en junior marktonderzoeker. Een korte omschrijving van de verschillende functies zie je hierna. Klik door naar de uitgebreide vacatureteksten voor uitgebreide informatie.

Lees meer »


Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

Tjitske Boots | 20 September 2016 | Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament.

Lees meer »


Zijn wearables alleen iets voor mannen?

Christophe Renders | 1 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten producenten van wearables zich juist op mannen blijven richten? Dat leest u in de Smart Health Monitor.

Lees meer »


NS moet WIFI verbeteren in treinen

Ruud Dankers | 15 Maart 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers.

Lees meer »


Video on demand in 2015 [infographic]

Bart Roozen | 12 November 2015 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Video on demand verovert zijn plaats in het Nederlandse huishouden. Netflix en Ziggo On Demand zijn de twee grootste diensten in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens kijkt naar Netflix. Dit zijn meestal jonge en hoog opgeleide huishoudens met kinderen. De resultaten van deze infographic komen uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

December 2019

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
« Sep    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Multiscope is lid van:
Multiscope is lid van: MOA, Nima, OMI en Esomar