Inloggen: | Panellid

Weblog

Vacatures: online marketeer, research consultant en marktonderzoeker

John Kivit | 17 April 2019 | Marketing & Marktonderzoek, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Multiscope is op korte termijn op zoek naar een online marketeer, research consultant en junior marktonderzoeker. Een korte omschrijving van de verschillende functies zie je hierna. Klik door naar de uitgebreide vacatureteksten voor uitgebreide informatie.

Lees meer »


Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

Tjitske Boots | 20 September 2016 | Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament.

Lees meer »


Zijn wearables alleen iets voor mannen?

Christophe Renders | 1 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten producenten van wearables zich juist op mannen blijven richten? Dat leest u in de Smart Health Monitor.

Lees meer »


NS moet WIFI verbeteren in treinen

Ruud Dankers | 15 Maart 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers.

Lees meer »


Video on demand in 2015 [infographic]

Bart Roozen | 12 November 2015 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Video on demand verovert zijn plaats in het Nederlandse huishouden. Netflix en Ziggo On Demand zijn de twee grootste diensten in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens kijkt naar Netflix. Dit zijn meestal jonge en hoog opgeleide huishoudens met kinderen. De resultaten van deze infographic komen uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope.

Lees meer »


Passieve e-booklezer wordt vergeten

Ruud Dankers | 21 Oktober 2015 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Het gebruik van online (streaming) mediadiensten is sterk in opkomst. Spotify en Netflix zijn de bekendste voorbeelden. Uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope blijkt dat ook Blendle en Uitzending Gemist flink aan de weg timmeren. Vorig jaar was er uitbreiding in het aanbod van online mediadiensten met de lancering van Elly’s Choice (2014), Bliyoo (2015) en Telekids Boeken (2015). Platforms waarbij je voor een vast bedrag per maand toegang krijgt tot e-books. In de volksmond worden dergelijke platforms ook wel Spotify voor boeken genoemd. In tegenstelling tot het business model van Spotify is het echter de vraag of het huidige business model van deze e-bookplatforms voldoende aansluit bij de vraag in de markt.

Lees meer »


Verander, maar meet de effecten!

Tom Boersma | 25 Februari 2014 | Marketing & Marktonderzoek, E-Business & E-Commerce, Bedrijf & Markt, Effectmeting  | Nog geen reacties

Een goede marketeer is continu bezig met de uitstraling van zijn bedrijf. Wat wil ik uitstralen? Welk imago hebben consumenten van mij? Wat kan ik doen om meer klanten te krijgen? Dit leidt tot een marketingcampagne die uitstraalt wat de marketeer denkt dat goed is. Op plaatsen waar de doelgroep bereikt wordt. En als de marketeer zijn werk goed heeft gedaan verdient deze actie zich terug doordat de omzet naar aanleiding van de actie verhoogt wordt.

Lees meer »


Verpakkingen: genoeg redenen voor onderzoek

Tom Boersma | 30 Januari 2014 | Marketing & Marktonderzoek, Bedrijf & Markt, Verpakkingsonderzoek  | Nog geen reacties

Producten liggen niet zomaar los in de schappen. En dat is maar goed ook. Stel je eens voor dat iedere klant die voor jou in de supermarkt kwam jouw stukje vlees door zijn handen heeft laten gaan voordat jij het kocht. Of hoe krijg je je tandpasta mee als het niet in een tube zou zitten? Verpakkingen zijn iets om over na te denken. Daarom is marktonderzoek een goed middel om tot de juiste verpakking te komen.

Lees meer »


Samenvatting Trend Pioneers

Bart Roozen | 18 November 2013 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Technologie & Innovatie, Bedrijf & Markt, Momentum  | Nog geen reacties

Trend Pioneers, het kennis en inspiratie event van Multiscope, stond 13 november 2013 in het teken van insights. Inzichten in de doelgroep door het toepassen van nieuwe methodes (bv. social media monitoring en social media research), technieken en databronnen. Een inspirerende middag waarin Bol.com, Eneco, Samsung, Transavia en Volvo een kijkje in de marketing keuken gaven. De bezoekers gingen enthousiast naar huis.

Lees meer »


Imago continu aan verandering onderhevig

Tom Boersma | 4 November 2013 | Marketing & Marktonderzoek, Bedrijf & Markt, Imago  | Nog geen reacties

Imago:

“Indruk die de buitenwereld heeft van iemand of iets.” (Van Dale)

“Het begrip imago duidt in marketing, psychologie en communicatie op de beeldvorming die een persoon of organisatie oproept; vooral als dat als totaalbeeld een brede weerslag krijgt bij het publiek, bij een doelgroep of bij relaties.” (Wikipedia)

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Juni 2019

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
« Apr    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ben jij onze nieuwe Online Marketeer of Research Consultant?


Multiscope is lid van:
Multiscope is lid van: MOA, Nima, OMI en Esomar