Inloggen: | Panellid

Weblog

Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

Ruud Dankers | 18 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst?

Lees meer »


Hardloop-apps zijn populair

Ruud Dankers | 2 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en –schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen?

Lees meer »


Veel interesse in monitoren van lichaamsfuncties

Christophe Renders | 28 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Eén op de drie Nederlanders (34%) maakt gebruik van apps, wearables of draadloze meters om gezondheid of activiteit te monitoren. Daarnaast is nog eens één op de vijf Nederlanders (21%) geïnteresseerd in het gebruik hiervan. Waar huidige gebruikers vooral actief zijn in registratie van sport & beweging en voeding & gewicht, hebben potentiële gebruikers vaak interesse in het monitoren van lichaamsfuncties.

Lees meer »


Smart Home Hubs zijn nog beperkt in Nederland

Bob de Vries | 21 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Het aantal smart home producten in Nederlandse huishoudens is (nog) beperkt. Dit maakt het voor consumenten overzichtelijk om apparaten afzonderlijk te bedienen en te besturen. De noodzaak voor de tussenkomst van een hub is daarmee nog niet groot.

Lees meer »


Smart Health: een markt met twee gezichten

Christophe Renders | 17 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of tablet. Zij stappen simpel en goedkoop in om eerst de positieve effecten van smart health te ondervinden. Een smartphone of tablet heeft men immers toch al in bezit. In een later stadium worden betaalde apps, wearables of slimme meters eventueel interessant.

Lees meer »


Hoge interesse in slimme melders

Bob de Vries | 7 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Nederlandse consumenten zien de toegevoegde waarde van slimme rook-, CO- en CO2-melders melders. Binnen de beveiliging- en veiligheidstoepassingen laat deze productgroep een opvallende groei zien. Eén op de tien consumenten (9%) wil slimme melders kopen.

Lees meer »


Zijn wearables alleen iets voor mannen?

Christophe Renders | 1 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten producenten van wearables zich juist op mannen blijven richten? Dat leest u in de Smart Health Monitor.

Lees meer »


Eén op de vier consumenten positief over smart home

Bob de Vries | 31 Mei 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

De toekomst is een huis met steeds meer smart home toepassingen. Een kwart van de consumenten (24%) is positief over deze ontwikkeling. De helft van de Nederlandse consumenten (49%) is gematigd positief over de (op)komst van smart home technologieën. Deze consumenten wachten rustig af welke toepassingen beschikbaar zijn en wat tegen die tijd de toegevoegde waarde hiervan is. Ruim één op vier consumenten (27%) staat negatief tegenover deze ontwikkeling.

Lees meer »


Philips grootste marktaandeel in smart home producten

Bob de Vries | 25 Mei 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

In Nederlandse huishoudens is smart home vooral gericht op verlichten en verwarmen. Dit beeld komt overeen met de top vijf van meest populaire smart home merken. Philips heeft het grootste marktaandeel (14%). Dit is te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Daarnaast zijn Toon (9%), KlikAanKlikUit (4%), Nefit (4%) en ICY (E-thermostaat) (2%) grote merken op de smart home markt. Het grote aandeel slimme thermostaten in Nederland zorgt dat deze merken goed vertegenwoordigd zijn. Het aandeel van Toon is mogelijk te danken aan de verkoopstrategie van Eneco. Van de ondervraagden zegt bijna de helft de thermostaat te hebben gekregen bij een nieuw energiecontract.

Lees meer »


Gezondere leefstijl door gebruik health apps en wearables

Christophe Renders | 23 Mei 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Het gebruik van smart health producten en toepassingen heeft een positief effect op een gezondere leefstijl. Bijna de helft (48%) van de consumenten die apps, wearables of slimme meters gebruikt om zijn gezondheid te registreren, is het afgelopen jaar bewust gezonder gaan leven. Bij Nederlanders die geen smart health producten of toepassingen gebruiken, is slechts 30% bewuster met zijn gezondheid bezig.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Augustus 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?