Inloggen: | Panellid

Weblog

Verander, maar meet de effecten!

Tom Boersma | 25 Februari 2014 | Marketing & Marktonderzoek, E-Business & E-Commerce, Bedrijf & Markt, Effectmeting  | Nog geen reacties

Een goede marketeer is continu bezig met de uitstraling van zijn bedrijf. Wat wil ik uitstralen? Welk imago hebben consumenten van mij? Wat kan ik doen om meer klanten te krijgen? Dit leidt tot een marketingcampagne die uitstraalt wat de marketeer denkt dat goed is. Op plaatsen waar de doelgroep bereikt wordt. En als de marketeer zijn werk goed heeft gedaan verdient deze actie zich terug doordat de omzet naar aanleiding van de actie verhoogt wordt.

Lees meer »


Social media monitor Koopgedrag: Trends

Bart Roozen | 30 Oktober 2013 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, E-Business & E-Commerce, Momentum, Koopgedrag  | Nog geen reacties

Enkele dagen geleden heb ik een blog gepost over social media monitoring van koopgedrag en koopintenties. Uit de monitor ‘Koopgedrag’ bleek al dat in de periode van 24 september tot en met 25 oktober het meest gesproken werd over de aankoop van een kaartje, schoenen en eten. Eén van de conclusies was dat vrouwen zich gelukkiger uiten over shoppen. Echter zijn er ook verschillen zichtbaar in de aankopen?

Lees meer »


PR-onderzoek: voor iedereen zichtbare resultaten

Tom Boersma | 29 Augustus 2013 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, E-Business & E-Commerce, PR-onderzoek  | Nog geen reacties

Voor bijna alles wat je kan bedenken wordt onderzoek gedaan. 9 van de 10 onderzoeken die bedrijven doen blijven echter intern. Naast wij als onderzoeksbureau en de opdrachtgever ziet niemand de exacte resultaten van het onderzoek. Behalve natuurlijk het eindresultaat. Zo zal niemand zien welke vragen precies zijn gesteld en welke antwoorden er zijn gegeven bij een verpakkingsonderzoek. Maar niemand zal er aan twijfelen dat daar onderzoek naar is gedaan. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld haalbaarheidsonderzoeken en prijsmeters. Onderzoeken die veelvuldig uitgevoerd worden, maar waar niemand de exacte resultaten van te zien krijgt. Behalve dan dat het nieuwe product op de markt verschijnt met een bepaalde prijs.

Lees meer »


De digitale levensstijl deel 1

Carlo Klaasse | 6 Maart 2009 | Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, E-Business & E-Commerce  | 1 Reactie

Social networking en E-commerce

Bij Multiscope doen we regelmatig onderzoek naar wat consumenten interesseert en waarmee ze bezig zijn. Zo zijn we eind vorig jaar gestart met een onderzoek naar de digitale levensstijl van Nederland. Door andere prioriteiten zullen we dit onderzoek niet als rapport naar buiten brengen maar via deze blog wil ik toch een aantal bevindingen met jullie delen.

Lees meer »


Eenvoudig B2B marktonderzoek via Linkedin

John Kivit | 15 Februari 2009 | Marketing & Marktonderzoek, E-Business & E-Commerce  | Nog geen reacties

Linkedin PollLinkedin groeit steeds meer uit tot een volwassen platform om de zakelijke beslisser te bereiken. Maar dat je Linkedin ook kunt gebruiken om je onderzoeksvragen voor te leggen zal niet bij iedereen bekend zijn. Eerder kondigde het profielenbedrijf al een professionele service aan voor marktonderzoekers. Maar het kan ook stukken eenvoudiger. Linkedin biedt je namelijk de mogelijkheid om simpele ‘polls’ te houden.

Lees meer »


Twitter voor marktonderzoek

John Kivit | 1 Februari 2009 | Marketing & Marktonderzoek, Technologie & Innovatie, E-Business & E-Commerce  | Nog geen reacties

Twitter logoResearch Live bericht over een onderwerp dat direct mijn aandacht trekt. Silicon Alley schreef een wedstrijd uit om hét business model voor Twitter te vinden. Een van de ingezonden ideeën is om Twitter als kanaal voor marktonderzoek open te stellen. Het idee komt van Albert Kim, manager van een nieuwe media strategie & communicatiebedrijf.

Lees meer »


Marktonderzoek en sociale netwerken groeien naar elkaar

John Kivit | 2 November 2008 | Marketing & Marktonderzoek, E-Business & E-Commerce  | 4 Reacties

Marktonderzoekers zoeken altijd grote groepen mensen op. Steeds meer internet gebruikers maken inmiddels deel uit van één of meerdere sociale netwerken. Meerdere Esomar congressen die ik bezocht, leren ook dat sociale netwerken leven in onze branche. Het zal daarom een kwestie van tijd zijn voordat de sociale netwerken als bron gaan dienen voor steeds meer onderzoeken.

Lees meer »


Dringen geblazen met sociale netwerken

John Kivit | 27 September 2008 | E-Business & E-Commerce, Usability & Design  | Nog geen reacties

Er is op het moment een ware hausse aan nieuwe sociale netwerken. Iedere dag ziet een nieuw initiatief het daglicht. Overdaad schaadt en ik vraag me af of het niet TE druk is in deze markt. Uiteindelijk zal er slechts ruimte zijn voor een paar sociale netwerken, want als gebruiker heb je simpelweg niet de tijd om alles bij te houden.

‘Get big, get niche or get lost’ is een gezegde wat in de Amerikaanse zakenwereld veel wordt gebruikt. Dat lijkt ook het advies voor al die jonge startups. Ga voor de massa, of zoek een specifiek interessegebied op. Anders kun je er donder op zeggen dat je te weinig toegevoegde waarde biedt en al die goed bedoelde inspanningen voor niets zijn. Sociale netwerken zijn alleen nuttig als ze voldoende gebruikers hebben en/of veel interactiviteit bieden.

Lees meer »


Rendement online vacaturebanken loopt terug

John Kivit | 14 September 2008 | E-Business & E-Commerce, Bedrijf & Markt  | 4 Reacties

Online vacaturebanken hebben in het afgelopen decennium een forse hap van de bestedingen in de HRM markt opgeslokt. Toch bekruipt mij steeds vaker het gevoel dat het rendement van de online vacaturebanken voor het gemiddelde bedrijf sterk dalend zijn. Voor ons is het rendement van dergelijke vacaturebanken minimaal (om niet te zeggen nihil). Voor Multiscope is de toegevoegde waarde van online vacaturebanken zelfs zo minimaal, dat we voor een nieuwe ronde vacatures die op til staat, besloten hebben om geen gebruik meer te maken van de diensten van de grote vacaturebanken.

Lees meer »


Plaxo overname door Google?

John Kivit | 10 Februari 2008 | E-Business & E-Commerce, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Plaxo logoWired meldt op haar weblog dat Google het online adresboek Plaxo zou hebben overgenomen voor een bedrag onder de 200 miljoen dollar. Begin januari meldde de New York Times al dat Plaxo de investeringbank Revolution Partners ingehuurd zou hebben om een overname voor te bereiden. Plaxo zou na Jaiku de tweede partij binnen korte tijd zijn op het terrein van social networking, die Google aan zijn groeiende portfolio toevoegt.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Augustus 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?