Blog

Hubo uitblinker op waardestrategie ‘beste service’

  • 1 augustus 2025
Hubo is de uitblinker op de waardestrategie ‘beste service’ (3,76). Van alle branches binnen de woonbranche hecht de keukenbranche de meeste waarde aan ‘beste service’. Desondanks scoort de keukenbranche gemiddeld het laagst op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek onder ruim 5.000 Nederlanders. Hubo scoort 3,76 op ‘beste service’ Hubo is […]

Prijs belangrijkste keuzereden energieleveranciers

  • 7 juli 2025
Ruim de helft (53%) van de Nederlandse huishoudens kiest voor een energieleverancier vanwege de ‘prijs’. Minder dan een vijfde (19%) van de huishoudens hecht waarde aan ‘duurzaamheid’. De keuzereden ‘prijs’ is minder belangrijk onder 50-plussers (47%) dan onder 18- tot 34-jarigen (59%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

ANWB bekendste autoverzekeraar van Nederland

  • 2 juli 2025
ANWB is de bekendste autoverzekeraar van Nederland. De verzekeraar behaalt namelijk de hoogste TOMA (12%), spontane naamsbekendheid (36%) en geholpen naamsbekendheid (83%) van de markt. Centraal Beheer (73%), Nationale-Nederlanden (68%) en Allianz Direct (68%) worden ook door een groot deel van Nederland herkend. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope […]

SVVE populairste subsidieregeling voor verduurzaming

  • 27 juni 2025
Bijna een kwart (24%) van de verduurzamende huishoudens maakt gebruik van financiële regelingen. De meest gebruikte financiële regeling is de Subsidieregeling verduurzaming voor Vereniging van Eigenaars (SVVE). Daarnaast is de grootste drempel tot het gebruik van een financiële regeling afhankelijkheid van verhuurders (24%). Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

Eneco bekendste energieleverancier van Nederland

  • 30 mei 2025
Eneco is de bekendste energieleverancier van Nederland. Eneco scoort het hoogst op Top of Mind Awareness (24%), spontane naamsbekendheid (52%) en geholpen naamsbekendheid (88%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.500 Nederlanders. Eneco, Essent en Vattenfall meest herkend Gemiddeld herkent één op de vijf (20%) consumenten een […]

Automobilisten gemiddeld 16 jaar bij huidige autoverzekeraar

  • 16 mei 2025
Gemiddeld sloten automobilisten zich 16 jaar geleden aan bij hun huidige autoverzekeraar. Van alle verzekeraars hebben Aon en Interpolis de langste klanthistorie. Verder wil maar liefst 95% van de automobilisten blijven bij hun huidige verzekeraar. Bij ZLM ligt de intentie om te blijven het hoogst (99%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig […]

TUI Nederland: de marktleider onder de loep

  • 25 april 2025
TUI Nederland is de marktleider van alle touroperators in Nederland. Deze touroperator scoort goed op meerdere prestatie-indicatoren. Zo heeft TUI Nederland het hoogste reclamebereik (38%) van alle touroperators. Verder zijn van alle touroperators de meeste reizen geboekt bij TUI Nederland (17%). Daarnaast is TUI Nederland de enige touroperator die bovengemiddeld scoort op zowel frequentie (1,9) […]

TV grootste reclamekanaal vakantieplatformen

  • 23 april 2025
TV is het reclamekanaal met het grootste bereik (31%) voor vakantieplatformen. De jongste groep, 18- tot en met 34-jarigen, ziet het meeste reclame van vakantieplatformen (68%). Bij touroperators is TV eveneens het meest succesvolle kanaal (38%), terwijl voor hotelketens internetreclame (21%) het grootste bereik heeft. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek […]

Datasensai – van visie naar product

  • 7 april 2025
Ruim anderhalf jaar geleden vroegen we ons af: waarom moeten we op zoveel knoppen drukken om waardevolle inzichten uit data te halen? In een wereld waarin data steeds crucialer wordt, moet dat toch eenvoudiger kunnen! Het ideeWe kenden de voor- en nadelen van data-analysetools, business intelligence software en infographictools. Maar er bestond nog geen oplossing […]