Inloggen: | Panellid

Weblog

Scoor PR met slechts één vraag

Tjitske Boots | 3 Oktober 2017 | Marketing & Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Media-aandacht hoeft niet ingewikkeld te zijn, het kan snel en eenvoudig. Stel één of twee vragen aan een representatieve groep Nederlanders en met het resultaat van je PR-onderzoek schrijf je een leuk en scorend persbericht.

Lees meer »


Checklist voor Marktonderzoek

Ruud Dankers | 17 November 2016 | Kwantitatief onderzoek, Checklist  | Nog geen reacties

Marktonderzoek maakt het mogelijk om de mening, houding of kennis van een afgebakende doelgroep in kaart te brengen. Dit is cruciaal bij het nemen van belangrijke beslissingen binnen iedere organisatie, van startups tot multinationals. Maar waar begin je en wat komt er allemaal kijken bij een marktonderzoek?

Met behulp van de overzichtelijke checklist weet je zeker dat het marktonderzoek goed gestructureerd verloopt. Heeft u hulp nodig? Neem dan contact met ons op via verkoop@multiscope.nl.

Lees meer »


Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

Tjitske Boots | 20 September 2016 | Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament.

Lees meer »


Uitnodiging voor mobiel onderzoek

Bart Roozen | 30 Augustus 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone.

Lees meer »


Mobiel app onderzoek verandert onderzoeksland

Bart Roozen | 14 Juni 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

De smartphonepenetratie in Nederland ligt inmiddels boven 80%. Bij jongeren is dit zelfs meer dan 90% (bron: Smart Electronics Monitor). De smartphone heeft de manier van communiceren veranderd. Communicatie verloopt veelal via social media en instant messengers, als WhatsApp. E-mail wordt nauwelijks meer gebruikt als communicatiekanaal. Vooral jongeren zijn hierdoor moeilijk via e-mail bereikbaar. Ook in e-commerce is mobiel al goed voor ongeveer een derde van de online aankopen (bron: Criteo). Mobiel marktonderzoek (met of zonder app) staat echter nog nauwelijks op de kaart.

Lees meer »


Tests en assessments afleggen met Socratos

Ruud Dankers | 7 April 2016 | Enquete software, Kwantitatief onderzoek, Online Panel, Carrière panel, Enquête software  | Nog geen reacties

Socratos is dé applicatie voor het uitvoeren van online marktonderzoek en het beheren van een online klantpanel. De onderzoekssoftware bevat twee features die de tool ook uitermate geschikt maakt voor het uitvoeren van tests of assessments. De software maakt het mogelijk om te rekenen met variabelen en het direct e-mailen van de resultaten.

Lees meer »


Hoeveel respondenten heb ik nodig?

Ruud Dankers | 29 Maart 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Online Panel  | Nog geen reacties

De optimale steekproefgrootte: het blijft lastig. De één doet moeiteloos uitspraken over zijn 75 ondervraagden, de ander neemt alleen een minimale steekproef van 1.000 serieus. Maar hoe groot moet een steekproef nu echt zijn? Er is niet echt één regel voor, het ligt aan het achterliggende doel van het onderzoek: wat is het niveau van nauwkeurigheid en betrouwbaarheid. In het algemeen is de vuistregel:

Lees meer »


Checklist PR-onderzoek

Ruud Dankers | 22 Maart 2016 | Media & Entertainment, PR-onderzoek, Checklist  | Nog geen reacties

Met behulp van een PR-onderzoek komt u tot het schrijven van een persbericht dat onderbouwd is door middel van een marktonderzoek. Dit geeft voor journalisten, zeker als het in samenwerking is met een erkend onderzoeksbureau, veel vertrouwen om het bericht over te nemen in de media.

Wat komt er allemaal kijken bij een PR-onderzoek? Met behulp van de overzichtelijke checklist weet u zeker dat het marktonderzoek goed gestructureerd verloopt. Heeft u hulp nodig? Neem dan contact met ons op via verkoop@multiscope.nl.

Lees meer »


NS moet WIFI verbeteren in treinen

Ruud Dankers | 15 Maart 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Online Panel  | Nog geen reacties

Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers.

Lees meer »


Navigatie onmisbaar voor Nederlander

Ruud Dankers | 1 Maart 2016 | Media & Entertainment, Consumentenpanel  | Nog geen reacties

Bijna negen op de tien (87%) automobilisten gebruiken wel eens navigatie onderweg.
De helft van de automobilisten vindt een navigatie-mogelijkheid heel erg handig en voor nog eens kwart is het inmiddels zelfs onmisbaar. De smartphone maakt navigatiesystemen bovendien langzaam overbodig. Dit blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 1.308 automobilisten.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Augustus 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?