Inloggen: | Panellid

Weblog

Vier op de tien Nederlanders gebruiken supplementen

Bob de Vries | 8 November 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vier op de tien Nederlanders (40%) gebruiken voedingssupplementen.

Lees meer »


Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

Bob de Vries | 11 Oktober 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding.

Lees meer »


Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

Ruud Dankers | 18 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst?

Lees meer »


Hardloop-apps zijn populair

Ruud Dankers | 2 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en –schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen?

Lees meer »


15% van huishoudens bezit slimme verlichting en schakelaars

Bob de Vries | 30 Juni 2016 | Media & Entertainment, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

De categorie verlichting & schakelaars is één van de grootste smart home productcategorieën. 15% van de huishoudens bezit één of meerdere producten uit deze categorie. Door het grote productaanbod en de relatief lage instapprijzen is het voor consumenten toegankelijk om dit type smart home toepassingen aan te schaffen.

Lees meer »


Veel interesse in monitoren van lichaamsfuncties

Christophe Renders | 28 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Eén op de drie Nederlanders (34%) maakt gebruik van apps, wearables of draadloze meters om gezondheid of activiteit te monitoren. Daarnaast is nog eens één op de vijf Nederlanders (21%) geïnteresseerd in het gebruik hiervan. Waar huidige gebruikers vooral actief zijn in registratie van sport & beweging en voeding & gewicht, hebben potentiële gebruikers vaak interesse in het monitoren van lichaamsfuncties.

Lees meer »


Smart Home Hubs zijn nog beperkt in Nederland

Bob de Vries | 21 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Het aantal smart home producten in Nederlandse huishoudens is (nog) beperkt. Dit maakt het voor consumenten overzichtelijk om apparaten afzonderlijk te bedienen en te besturen. De noodzaak voor de tussenkomst van een hub is daarmee nog niet groot.

Lees meer »


Smart Health: een markt met twee gezichten

Christophe Renders | 17 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of tablet. Zij stappen simpel en goedkoop in om eerst de positieve effecten van smart health te ondervinden. Een smartphone of tablet heeft men immers toch al in bezit. In een later stadium worden betaalde apps, wearables of slimme meters eventueel interessant.

Lees meer »


Hoge interesse in slimme melders

Bob de Vries | 7 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Nederlandse consumenten zien de toegevoegde waarde van slimme rook-, CO- en CO2-melders melders. Binnen de beveiliging- en veiligheidstoepassingen laat deze productgroep een opvallende groei zien. Eén op de tien consumenten (9%) wil slimme melders kopen.

Lees meer »


Zijn wearables alleen iets voor mannen?

Christophe Renders | 1 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten producenten van wearables zich juist op mannen blijven richten? Dat leest u in de Smart Health Monitor.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Mei 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?