Inloggen: | Panellid

Weblog

Digitale nieuwsmarkt is verzadigd

Yves Kistemaker | 4 December 2019 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort 8% toe aan digitaal nieuws. Dit komt neer op bijna een half miljard minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Lees meer »


Slim huishouden 500 miljoen waard

Yves Kistemaker | 16 September 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Van de €1,7 miljard aan smart home producten die consumenten thuis hebben staan valt 30% in de categorie slim huishouden. De markt voor slim huishouden is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 43%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Lees meer »


1,2 miljoen huishoudens met slim licht

Yves Kistemaker | 26 Augustus 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

Meer dan 1,2 miljoen huishoudens (16%) maken inmiddels gebruik van slimme verlichting of schakelaars. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 33%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Lees meer »


E-book boekt geen vooruitgang

Yves Kistemaker | 19 Augustus 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

Slechts twee procent van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort toe aan e-reading. Dit komt neer op 145 miljoen minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Lees meer »


Televisiewereld onderschat video on demand

John Kivit | 9 Juli 2019 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt  | Nog geen reacties

In juni stuurden we een persbericht de wereld in met de kop ”Video on demand verslaat tv”. Uit de tweede editie van ons Smart Media onderzoek bleek namelijk dat het tijdsaandeel van video on demand (27%) inmiddels groter was dan dat van lineaire tv (24%). Een keerpunt in de historie, want ook zolang als ik me kan heugen is good old televisie het belangrijkste scherm van de Nederlander geweest. Maar de wereld is nu dus duidelijk veranderd.

Lees meer »


Vier op de tien Nederlanders gebruiken supplementen

Bob de Vries | 8 November 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vier op de tien Nederlanders (40%) gebruiken voedingssupplementen.

Lees meer »


Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

Bob de Vries | 11 Oktober 2016 | Media & Entertainment  | Nog geen reacties

De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding.

Lees meer »


Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

Ruud Dankers | 18 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst?

Lees meer »


Hardloop-apps zijn populair

Ruud Dankers | 2 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | Nog geen reacties

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en –schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen?

Lees meer »


15% van huishoudens bezit slimme verlichting en schakelaars

Bob de Vries | 30 Juni 2016 | Media & Entertainment, Smart Home Monitor  | Nog geen reacties

De categorie verlichting & schakelaars is één van de grootste smart home productcategorieën. 15% van de huishoudens bezit één of meerdere producten uit deze categorie. Door het grote productaanbod en de relatief lage instapprijzen is het voor consumenten toegankelijk om dit type smart home toepassingen aan te schaffen.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

December 2019

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
« Sep    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Multiscope is lid van:
Multiscope is lid van: MOA, Nima, OMI en Esomar