Overzicht

Eén miljoen overstappers bij autoverzekeraars

  • 18 april 2024
In de afgelopen vijf jaar stapten ruim één miljoen automobilisten over van autoverzekeraar. De komende twaalf maanden is slechts 7% van plan over te stappen. De volgende autoverzekeraar is voor 55% nog niet bekend. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Ruim één miljoen overstappers In […]

De uitblinkers in de woonbranche in een gebundeld rapport

  • 17 april 2024
Vandaag introduceren we de Uitblinkers Woonbranche. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 7.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van alle vooraanstaande winkelformules in de woonbranche in kaart gebracht en grondig met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Wat kunt u verwachten? Om een branche te […]

Hoe scoort Starbucks op veertien prestatie-indicatoren?

  • 16 april 2024
Starbucks is een internationaal gevestigde keten met 83 locaties in Nederland. De koffieketen heeft met 30% de hoogste top of mind awareness (TOMA). Hoewel klanten gemiddeld al ruim 8 jaar klant zijn is de NPS relatief laag (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Aanbod belangrijkste keuzereden vakantieplatformen

  • 12 april 2024
Het ‘aanbod’ is de belangrijkste keuzereden om te kiezen voor een vakantieplatform (64%). Vakantiegangers hechten daarnaast ook veel waarde aan de ‘prijs’ (56%), het ‘gemak’ (56%) en de ‘beschikbaarheid’ (39%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. 64% kiest voor aanbod Bijna twee derde (64%) van […]

LOI bekendste online opleider

  • 11 april 2024
LOI is de bekendste online opleider van Nederland (82%). Zelfontwikkeling (35%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een opleiding. Cursisten zijn vaker vrouw (23%) dan man (19%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. LOI hoogste geholpen naamsbekendheid De geholpen naamsbekendheid is het percentage respondenten […]

TV grootste reclamekanaal touroperators

  • 10 april 2024
TV is het grootste reclamekanaal (39%) voor touroperators. Reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44%). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien de reclames aanzienlijk minder vaak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Reclame op TV grootste bereik TV is met […]

HEMA populairst voor koffie en lunch

  • 9 april 2024
HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Een derde van Nederland bezoekt HEMA […]

Hotelketens vergeleken op 14 prestatie-indicatoren

  • 8 april 2024
De Nationale Benchmark Hotelketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Introductie attractieparken en dierentuinen

  • 5 april 2024
Vandaag introduceren we de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder bijna 6.000 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor attractieparken en dierentuinen. Wat kunt u verwachten? Consumenten kunnen hun vrije tijd op steeds meer manieren invullen […]