Inloggen: | Panellid

Weblog

Mobiele enquêtes populair

Ruud Dankers | 2 Februari 2016 | Technologie & Innovatie, Usability & Design  | Nog geen reacties

Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 140.000 Nederlanders voor online marktonderzoek. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken. We recruteren continu nieuwe panelleden om ons panelbestand op peil te houden. We zien in de afgelopen jaren dat onze enquêtes steeds vaker (ook) mobiel worden ingevuld.

Lees meer »


5 handige tips voor een verpakkingsonderzoek

Ruud Dankers | 29 April 2015 | Media & Entertainment, Marketing & Marktonderzoek, Usability & Design, Verpakkingsonderzoek  | Nog geen reacties

De verpakking van uw product is voor uw klant vaak de eerste indruk van uw product. Een eerste indruk kunt u maar één keer maken, dus een goede verpakking is essentieel voor uw product. Naast design is ook gebruiksgemak en de juiste informatie op de verpakking van belang. Verpakkingsonderzoek helpt hierin de juiste keuzes te maken. Met deze vijf tips voert u een goed verpakkingsonderzoek uit.

Lees meer »


Nieuwe huisstijl en website

John Kivit | 17 Mei 2010 | Usability & Design, Bedrijf & Markt  | 4 Reacties

Logo - nieuwHet zal je niet ontgaan zijn na het bezoeken van de website. Op maandag 17 mei hebben we een nieuwe huisstijl in gebruik genomen! Daarbij is natuurlijk ook het design van de website onder handen genomen. Een nieuw decennium, dus tijd voor een nieuw elan. Het feit dat de vorige huisstijl ongeveer 10 jaar mee ging deed vermoeden dat we stil stonden. Niks is echter minder waar. In de afgelopen drie jaar groeide Multiscope met gemiddeld 30% per jaar. Steeds meer klanten vertrouwen op ons om de juiste zakelijke beslissingen te kunnen nemen en doen een beroep op onze online panels, klantenpanels, onderzoeksplatform of continu onderzoek. Daarnaast ondernemen we volop via onze participaties in Shareforce en Panelteam die sterk uit de startblokken zijn gekomen.

Lees meer »


Dringen geblazen met sociale netwerken

John Kivit | 27 September 2008 | E-Business & E-Commerce, Usability & Design  | Nog geen reacties

Er is op het moment een ware hausse aan nieuwe sociale netwerken. Iedere dag ziet een nieuw initiatief het daglicht. Overdaad schaadt en ik vraag me af of het niet TE druk is in deze markt. Uiteindelijk zal er slechts ruimte zijn voor een paar sociale netwerken, want als gebruiker heb je simpelweg niet de tijd om alles bij te houden.

‘Get big, get niche or get lost’ is een gezegde wat in de Amerikaanse zakenwereld veel wordt gebruikt. Dat lijkt ook het advies voor al die jonge startups. Ga voor de massa, of zoek een specifiek interessegebied op. Anders kun je er donder op zeggen dat je te weinig toegevoegde waarde biedt en al die goed bedoelde inspanningen voor niets zijn. Sociale netwerken zijn alleen nuttig als ze voldoende gebruikers hebben en/of veel interactiviteit bieden.

Lees meer »


U leest dit toch niet

John Kivit | 8 Juni 2008 | Usability & Design  | 2 Reacties

Dat internetgebruikers koppensnellers zijn is algemeen bekend. Ik ga dit artikel daarom kort houden. Onderzoek bevestigt namelijk overduidelijk dat Steve Jobs gelijk had met zijn uitspraak “People just don’t read anymore“. Webgebruikers lezen niet, ze scannen de pagina’s die ze voorgeschoteld krijgen.

Lees meer »


Eye tracking voor je website: gratis en automatisch

John Kivit | 19 April 2008 | Marketing & Marktonderzoek, Usability & Design  | 1 Reactie

Eye tracking is over het algemeen een tijdrovend proces. Consumenten worden achter een eye tracking terminal gevolgd terwijl ze je website bekijken. Hierna worden zogenaamde heatmaps gegenereerd, een soort van visuele weergave van de oogbewegingen van de testpersonen. Zo zie je direct welke onderdelen van je homepage het sterkst de aandacht trekken. Feng-Gui heeft nu een automatische en gratis webservice gelanceerd die dit proces nabootst.

Lees meer »


Tips voor website succes

John Kivit | 6 Februari 2008 | Technologie & Innovatie, E-Business & E-Commerce, Usability & Design  | 7 Reacties

Een succesvolle website is een marathonVelen dromen ervan, slechts weinigen lukt het: het opzetten van een geweldig succesvolle website waarmee je miljoenen bezoekers aan je bindt.

In binnen- en buitenland zijn genoeg voorbeelden beschikbaar van succesvolle websites die zonder budget een enorme klapper werden. Maar hoe pak je dat aan? In dit artikel een aantal tips die je slaagkans met 75% verhogen.

Lees meer »


OpenID oplossing voor wachtwoord hel?

John Kivit | 30 Januari 2008 | Marketing & Marktonderzoek, Technologie & Innovatie, Usability & Design  | 6 Reacties

Logo OpenIDWie veel gebruik maakt van internet kent het probleem. Wat was ook alweer het wachtwoord van die website? Je kunt natuurlijk iedere keer hetzelfde wachtwoord en dezelfde gebruikersnaam gebruiken, maar vanuit veiligheidsoogpunt is dat niet ideaal. Met als resultaat een wirwar van gebruikersnamen en wachtwoorden waar je regelmatig in verstrikt raakt.

Lees meer »


Vertrouwensaspecten bij websites

John Kivit | 13 April 2007 | Marketing & Marktonderzoek, E-Business & E-Commerce, Usability & Design  | Nog geen reacties

Rick Koopman, student aan de Universiteit Twente (Toegepaste Communicatie Wetenschap) heeft gevraagd om op onze weblog een link te plaatsen naar zijn afstudeeronderzoek dat hij op dit moment uitvoert. Studenten zijn de toekomst dus als het in ons straatje past helpen we ze graag.

Lees meer »


Online rss lezers nog niet volwassen

John Kivit | 28 Januari 2007 | Technologie & Innovatie, Usability & Design  | 3 Reacties

RSS lezersWie zijn kennis op peil wil houden komt tegenwoordig niet meer weg met het bezoeken van een paar websites. Er is simpelweg te veel geweldige kennis te vinden op het web. Gelukkig hebben ze daarom RSS uitgevonden. Omdat ik niet zo van de desktop software ben en meer geloof in ’software as a service’, wil ik ook een goede online rss lezer. En dat blijkt nog niet zo mee te vallen. Ik ben inmiddels toe aan kandidaat nummer 3.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

November 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?