Overzicht

Compleet inzicht in food trends

  • 3 november 2020
De Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail in Nederland. Het onderzoek geeft een beeld van het consumptiegedrag en de toekomstverwachting van de consument. De Smart Food Monitor bevat nog veel meer exclusieve kennis die niet eerder is gepubliceerd. Gratis resultaten Bent u op zoek naar een snelle kennis update van […]

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

  • 29 oktober 2020
B2b-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke, online bestelling heeft geplaatst of geaccordeerd, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48%. Kantoorartikelen en computers blijven hierbij populaire categorieën, maar ook grotere en specialistische producten worden vaak online gekocht. Dit blijkt […]

Ruim 1,5 miljoen Nederlanders bestellen maaltijdbox

  • 23 oktober 2020
12% procent van Nederland heeft wel eens een maaltijdbox besteld. Men bestelt voornamelijk foodboxen vanwege de smaak en kwaliteit. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Meer bestellers maaltijdboxen Jaarlijks kopen 1,6 miljoen consumenten wel eens een maaltijd- of foodbox (12%). Dit is […]

1,5 miljoen huishoudens monitoren energieverbruik via app

  • 16 oktober 2020
Drie op de tien huishoudens met een slimme meter gebruiken een verbruiksmonitor app. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Drie op tien monitoren gebruik via app Veel energiemaatschappijen bieden in combinatie met de slimme meter een verbruiksmonitor app aan. Drie op de […]

9 miljoen Nederlanders letten op keurmerk

  • 15 oktober 2020
Voor drie op de vijf (63%) Nederlandse consumenten spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes (16%) kiest zelfs altijd bewust voor producten met een keurmerk. Dit komt neer op 2,2 miljoen Nederlanders. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van […]

Volledige smart home markt in kaart

  • 13 oktober 2020
De Smart Home Monitor is het grootste en langstlopende marktonderzoek dat inzicht geeft in het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. Sinds de lancering hebben we diverse nieuwsberichten uitgebracht die we graag nog eens voor u uitlichten. De Smart Home Monitor bevat nog veel meer exclusieve informatie die we niet eerder gepubliceerd […]

Merkdealer profiteert van elektrisch rijden

  • 9 oktober 2020
Meer dan de helft van de consumenten die nu nog geen elektrische auto’s hebben, geeft aan bij toekomstig bezit van een dergelijke auto elders onderhoud en reparaties uit te laten voeren (57%). Dit blijkt uit de eerste editie van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.100 Nederlanders. Brandstof bepaalt plaats onderhoud […]

Nederland telt 4 miljoen online cursisten

  • 24 september 2020
In de afgelopen vijf jaar hebben meer dan 3,9 miljoen Nederlanders een online cursus, training of opleiding gevolgd. Dit komt neer op 28% van heel Nederland. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Taal meest gekozen vakgebied Nederlanders kiezen het vaakst een online taalopleiding (17%). Ook ICT […]

Half miljoen private leaseauto’s in 2021

  • 15 september 2020
Ongeveer één op de vier consumenten die komend jaar een auto aanschaft, gaat deze leasen (22%). Maar liefst de helft hiervan gaat gebruik maken van private lease. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. 1 miljoen leaseauto’s Veruit het merendeel van de auto’s in Nederland is […]