Inloggen: | Panellid

Mobiel internet heeft wekelijks 850.000 gebruikers

's-Hertogenbosch - 18 september 2008. Mobiel internet wordt wekelijks gebruikt door ongeveer 850.000 Nederlanders. Binnen de groep die gebruik maakt van mobiel internet, gebruikt 19% het zelfs dagelijks. Dat blijkt uit een onderzoek van online onderzoeksbureau Multiscope onder haar media, mobiel & gaming panel waaraan ruim 19.000 personen meewerkten. Uit eerder onderzoek in samenwerking met OMI bleek dat 1,6 miljoen Nederlanders maandelijks gebruik maken van mobiel internet.

Meerderheid mobieltjes geschikt voor internet

De meerderheid van de ondervraagden zegt een mobiele telefoon te hebben die geschikt is voor mobiel internet (54%). Ongeveer 20% van deze groep maakt ook daadwerkelijk gebruik van mobiel internet. De meeste gebruikers van mobiel internet hebben gekozen voor een onbeperkte databundel (58%). Hierdoor zijn de kosten vooraf helder en rekent men niet af naar gebruik. E-mail op de mobiel blijkt niet erg populair. Minder dan 10% van de mobiele internetters zegt het te gebruiken.

Grafiek mobiel internet


Merken en toestellen

Van de groep die dagelijks gebruik maakt van mobiel internet, de spreekwoordelijke mobiele voorhoede, ziet u in de volgende tabel een top 10 van de toestelmerken die men gebruikt om het mobiele internet op te gaan:

Tabel toestelmerken


Voor gebruikers die meer dan 50 euro per maand betalen aan abonnements- en verbruikskosten blijkt de Nokia N95 het meest gebruikte toestel te zijn.

Media, mobiel & gaming panel

Media, mobiel & gaming groeien steeds meer naar elkaar toe. Multiscope speelt hier voor haar opdrachtgevers op in met hét media, mobiel & gaming panel van Nederland. Een panel met daarin meer dan 20.000 leden waarbinnen selecties gemaakt kunnen worden op meer dan 30 achtergrondkenmerken en vele aanbieders en merken. Bijna 3.000 respondenten uit dit panel hebben bovendien toestemming gegeven voor het beantwoorden van onderzoeksvragen via hun mobiele telefoon. Mobiel marktonderzoek is uitermate geschikt voor live feedback.

Over Multiscope

Multiscope is toonaangevend op het gebied van online marktonderzoekpanels. Het bedrijf voert landelijk representatief marktonderzoek uit via haar consumentenpanel (135.000+ leden) en B2B panel (47.000+ leden) en beheert daarnaast nog vijf doelgroepenpanels (gezondheid, merken, regio, vakantie/reizen en media/mobiel/gaming). Multiscope ondersteunt opdrachtgevers ook met de opbouw, beheer en exploitatie van eigen panels en levert software voor online marktonderzoek.

Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

- 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland