Inloggen: | Panellid

Onderzoekspartners Multiscope

's-Hertogenbosch - 15-06-2001. Online onderzoeksbureau Multiscope heeft een samenwerkingscontract op het gebied van online onderzoek gesloten met dertien belangrijke Nederlandse sites. Door de samenwerking kan Multiscope onderzoek uitvoeren via de sites en krijgen deze op hun beurt toegang tot het onderzoeksprogramma en onderzoeksdiensten van Multiscope.

Partners

De dertien partijen waarmee een samenwerking is afgesloten zijn:
  • ANWB (www.anwb.nl)
  • ATP Online (www.atp.nl)
  • Focus Internet (o.a. www.focus-in.nl)
  • Halfords (www.halfords.nl)
  • Hallmark (www.hallmark.nl)
  • Happypoint (www.happypoint.nl)
  • Inform (www.inform.nl)
  • Jobpilot (www.jobpilot.nl)
  • Locatienet (www.locatienet.nl)
  • Marktplaats (www.marktplaats.nl)
  • OV Reisinformatie (www.9292ov.nl)
  • Vindex (www.vindex.nl)
  • Wehkamp (www.wehkamp.nl)
Daarnaast worden op dit moment gesprekken gevoerd met een aantal andere partijen om het netwerk van onderzoekspartners verder uit te breiden. Multiscope streeft ernaar om 25 partnerships af te sluiten met sites die verspreid zijn over verschillende categorieën / branches.

Details samenwerking

Door de samenwerking verkrijgt Multiscope het recht om via haar 'random respondent selector' onderzoeksvragen in een popup scherm voor te leggen aan de bezoekers van de sites. De random respondent selector is bij alle partners een vast onderdeel van de homepage.

Voor Multiscope is het doel van de samenwerking het benaderen van personen voor bepaalde periodiek uit te voeren onderzoeken binnen het eigen onderzoeksprogramma (E-commerce, Inter/Media scope, Internet Advertising en Multifocus). Daarnaast kunnen in de meeste gevallen de sites van de onderzoekspartners gebruikt worden om direct onderzoek uit te voeren voor klanten van Multiscope. Op het moment dat Multiscope geen onderzoek uitvoert, worden via de sites respondenten geworven voor het algemene internet panel van Multiscope, dat ondertussen meer dan 100.000 leden telt.

De 'enquêtedruk' onder de bezoekers van de sites van de onderzoekspartners wordt tot een minimum beperkt. Op jaarbasis wordt niet meer dan 0,5% van de bezoekers gevraagd om mee te werken aan een onderzoek. Daarnaast wordt een geselecteerde respondent niet vaker dan één keer per jaar benaderd. De samenwerking geeft de onderzoekspartners de mogelijkheid om gebruik te maken van de kennis die aanwezig is in de rapporten van Multiscope. Daarnaast kan men door de op de eigen site uitgevoerde enquêtes de eigen bezoekers beter leren kennen en de geboden content hierop afstemmen.

Meer informatie

De inhoud van het volledige onderzoeksprogramma van Multiscope is te raadplegen via http://www.multiscope.nl/onderzoeksprogramma.phtml. Sites welke geïnteresseerd zijn in een samenwerking met Multiscope kunnen contact opnemen met John Kivit (john@multiscope.nl) of Stefan Pauls (stefan@multiscope.nl).

Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

- 2001

+ 2000


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland