Inloggen: | Panellid

Vakantie en Internet

's-Hertogenbosch - 17-07-2001. Online onderzoeksbureau Multiscope meet met behulp van het bereiksmetingsysteem Visiscan het aantal unieke bezoekers en het maandbereik van alle websites in Nederland. De resultaten van juni 2001 maken duidelijk dat de Nederlander voor zijn vakantie steeds vaker het internet raadpleegt. Van juni zijn tevens resultaten beschikbaar uit de top 10 'Hobby, Vrijetijd, Ontspanning en Uitgaan'.

Voorafgaand aan de vakantie blijkt het internet een steeds belangrijkere bron van informatie te zijn. Een groot aantal sites springt goed in op deze behoefte, wat blijkt uit een stijgend marktbereik in juni. De vertrouwde wegenkaarten lijken plaats te maken voor de routeplanners op internet. Met een bereik van 16% (+2% t.o.v. mei) bezet www.anwb.nl de eerste positie, gevolgd door www.routenet.nl met 10% (+1%). Niet verwonderlijk is dat sinds mei ook route.pagina.nl met 3% voor het eerst vertegenwoordigd is in de ranglijst van best bezochte sites.

Het weerjournaal op tv of radio lijkt niet voor alle vakantiegangers toereikend. Zo'n 8% (+2%) van de internetgebruikers raadpleegt www.knmi.nl, terwijl de sites www.weeronline.nl en weerkamer.nl ieder circa 4% van alle internetgebruikers langs zien komen.

Reizigers met de trein en/of vliegtuig blijken relatief meer de sites van www.9292ov.nl (7%) en www.schiphol.nl (5%) te bezoeken. Met 15% bereik is www.ns.nl echter nog altijd de meest geraadpleegde website voor treininformatie.

Voor degenen die graag op het laatste moment een beslissing nemen over het tijdstip en bestemming van de vakantie, biedt internet goede mogelijkheden. In de top 10 Vakantie & Reizen voert www.nl.lastminute.com met 9% bereik de ranglijst van juni aan. Verder valt op dat men de gespaarde Airmiles lijkt te verzilveren, aangezien www.airmiles.nl in juni 3% hoger bereik behaalde dan in mei.

Top 10 Hobby, Vrijetijd, Ontspanning en Uitgaan - juni 2001

Top 10 Hobby, Vrijetijd, Ontspanning en Uitgaan - juni 2001
N.B.: In de tabel zijn bereikspercentages afgerond op hele procenten en unieke bezoekers op 10.000. Daarom kan het voorkomen dat sites met hetzelfde bereiks-percentage verschillende aantallen unieke bezoekers hebben.

Visiscan bereiksmeting

Multiscope heeft bij ruim 1.500 panelleden logsoftware geïnstalleerd. Deze software logt automatisch alle bezoeken van panelleden aan sites en verzendt de gegevens naar een centrale server. Door middel van zogenaamde panelmeting wordt continu inzicht in (de ontwikkeling van) het bereik van de belangrijkste Nederlandse websites en Internetuitgevers verkregen. Visiscan leent zich dan ook uitstekend voor optimalisering van advertentiecampagnes of toetsing van eigen prestaties en inspanningen (bijvoorbeeld voor benchmarking). Het systeem biedt waardevolle informatie voor iedereen die internet ziet als een belangrijk marketinginstrument.

Alle informatie over het Visiscan systeem kunt u uitgebreid bekijken via de Visiscan pagina: http://www.multiscope.nl/visiscan.phtml. U kunt het Visiscan gedeelte ook bereiken door op de homepage onder 'diensten' te kiezen voor Visiscan bereiksmeting. Klanten met een abonnement op het systeem kunnen online alle ranglijsten raadplegen die Multiscope samenstelt. Abonnementen zijn beschikbaar vanaf 695 gulden. Bestellingen kunnen geplaatst worden via de website (rapportshop) of door te bellen naar: 073 - 621 21 22.

Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

- 2001

+ 2000


  Smart Home Monitor: het onderzoek naar de status van domotica in Nederland