Overzicht

Automobilisten gemiddeld 16 jaar bij huidige autoverzekeraar

  • 16 mei 2025
Gemiddeld sloten automobilisten zich 16 jaar geleden aan bij hun huidige autoverzekeraar. Van alle verzekeraars hebben Aon en Interpolis de langste klanthistorie. Verder wil maar liefst 95% van de automobilisten blijven bij hun huidige verzekeraar. Bij ZLM ligt de intentie om te blijven het hoogst (99%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig […]

9% automobilisten kiest autoverzekering via vergelijkingssite

  • 15 mei 2025
Bijna één op de tien automobilisten gebruikt een vergelijkingssite om een autoverzekering af te sluiten. Vooral jongeren (25%) maken hier gebruik van. Independer is de populairste vergelijkingssite. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 4.600 Nederlanders. Jongeren kiezen vaker via een vergelijkingssite (25%) Automobilisten die een autoverzekering zoeken, […]

Bezoekersaantal koffie- en lunchketens naar 9,6 miljoen

  • 13 mei 2025
Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Hét grootste marktonderzoek naar Nederlandse hotelketens

  • 9 mei 2025
De Nationale Benchmark Hotelketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Nederlanders spenderen €29,4 miljard bij touroperators

  • 8 mei 2025
Nederlanders besteedden de afgelopen drie jaar €29,4 miljard aan reizen via touroperators. Gemiddeld spenderen ze €2.429 per boeking. Bij begeleide reizen liggen de uitgaven hoger. Naast de prijs speelt ook het aanbod een cruciale rol in de keuze van de reiziger. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek […]

Binnenlandse hotels populair bij helft Nederlanders

  • 6 mei 2025
Meer dan de helft (52%) van de Nederlanders heeft in de afgelopen drie jaar overnacht in een hotel in eigen land. Van der Valk en Fletcher Hotels domineren de markt. Bezoekers verblijven het langst bij Enjoyhotels. Bijna één op de vijf (17%) hotelbezoeken is zakelijk. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van […]

Winnende stemmers Website van het Jaar

  • 5 mei 2025
Dit jaar kon Nederland weer stemmen op hun favoriete websites en apps tijdens de Website van het Jaar-verkiezing. Duizenden stemmen zijn uitgebracht op uiteenlopende websites en apps in verschillende categorieën. Onder de stemmers die zich ook hebben aangemeld voor het consumentenpanel van Multiscope, hebben we twee fantastische prijzen verloot! En dit zijn de gelukkige winnaars: […]

TUI Nederland: de marktleider onder de loep

  • 25 april 2025
TUI Nederland is de marktleider van alle touroperators in Nederland. Deze touroperator scoort goed op meerdere prestatie-indicatoren. Zo heeft TUI Nederland het hoogste reclamebereik (38%) van alle touroperators. Verder zijn van alle touroperators de meeste reizen geboekt bij TUI Nederland (17%). Daarnaast is TUI Nederland de enige touroperator die bovengemiddeld scoort op zowel frequentie (1,9) […]

TV grootste reclamekanaal vakantieplatformen

  • 23 april 2025
TV is het reclamekanaal met het grootste bereik (31%) voor vakantieplatformen. De jongste groep, 18- tot en met 34-jarigen, ziet het meeste reclame van vakantieplatformen (68%). Bij touroperators is TV eveneens het meest succesvolle kanaal (38%), terwijl voor hotelketens internetreclame (21%) het grootste bereik heeft. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek […]