Inloggen: | Panellid

Eén op de vier Nederlanders bezoekt Markthal Rotterdam

’s-Hertogenbosch – 29 november – Markt- en foodhallen worden positief ontvangen in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze alleen rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.

Jongeren eten, ouderen kijken

Vooral 18 tot 49 jarigen eten of kopen iets tijdens het bezoek aan een markt- of foodhal. Meer dan de helft hiervan (55%) heeft bij hun bezoek iets gegeten. Vijftig plussers lopen vaker uit nieuwsgierigheid door de hal. Hiervan eet minder dan de helft (44%) iets tijdens hun bezoek.

Bezoekers zijn positief

Markthallen kunnen rekenen op veel mond-tot-mond reclame. Bezoekers zijn over het algemeen positief over hun bezoek. Bijna de helft (45%) van de bezoekers van een markthal ziet redenen om nog een keer terug te komen vanwege de sfeer en het aanbod. Slechts 15% ziet geen reden om terug te komen. De overige 40% geeft aan misschien nog eens terug te komen, als ze bijvoorbeeld toevallig in de buurt zijn.

Methodiek en verantwoording

De resultaten uit dit persbericht komen uit de Smart Food Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij bijna 7.000 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Meer weten over de Smart Food Monitor?

De Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail in Nederland. Het onderzoek geeft een beeld van het consumptiegedrag en de toekomstverwachting van de consumenten. De cijfers en resultaten van de belangrijkste distributiekanalen (at home, out of home en on the move) worden besproken. Het rapport geeft inzicht in groeiprognoses, bestedingen, marktaandelen, merken, profielen, oriëntatiegedrag, aankooppatronen, eet- en kookgewoonten. Vragen? Neem contact op met Bart Roozen (073-6212122 of Bart Roozen).

Over Multiscope

Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, mobiel marktonderzoek, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.


Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

- 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


  Smart Home Monitor: het onderzoek naar de status van domotica in Nederland