Inloggen: | Panellid

Eén op de vijf hardlopers gebruikt Runkeeper

’s-Hertogenbosch – 10 mei – Het bijhouden van hardloopactiviteiten is populair in Nederland. De helft van de hardlopers registreert zijn of haar activiteit met apps of wearables. Bij hardlopers zijn apps en sporthorloges het populairst. Bij wielrenners is de fietscomputer favoriet. Garmin en Polar zijn marktleiders. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders.

Apps domineren bij hardlopers

Voor het registreren van hardlooprondjes wordt de smartphone het meest gebruikt. Van alle hardlopers heeft 35% een hardloop-app. Runkeeper is het populairst, 18% heeft deze app. Daarnaast gebruikt één op de vijf hardlopers een sporthorloge om bijvoorbeeld ook de hartslag te monitoren. Garmin en Polar hebben samen de helft van de markt in handen.

Wielrenners gebruiken vaker fietscomputer dan app

Niet alleen hardlopers zijn fanatieke smart health gebruikers. Ook wielrenners registreren hun activiteit vaak met een app op de smartphone. Een kwart gebruikt apps als Strava en Runkeeper. Fietscomputers zijn nog populairder; deze worden door 30% gebruikt. Garmin en Polar domineren de markt met een gezamenlijk aandeel van 26%.

Methodiek en verantwoording

De resultaten uit het persbericht komen uit de Smart Health Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij bijna 6.000 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Meer weten over de Smart Health Monitor?

Hoe zijn Nederlanders slim met gezondheid bezig? De Smart Health Monitor is het onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het onderzoek geeft inzichten in bezit, gebruik, profielen, motivatie, drempels, aankoopintentie en toekomstperspectief van smart health toepassingen en producten. Voor meer informatie of vragen over de Smart Health Monitor kunt u contact opnemen met Christophe Renders (073-6212122 of christophe@multiscope.nl).

Over Multiscope

Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.



Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

- 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


  Smart Home Monitor: het onderzoek naar de status van domotica in Nederland