Inloggen: | Panellid

Media Pioneers een groot succes

Op dinsdag 6 maart stond Media Pioneers in het teken van het veranderende mediagedrag van de consument. Zes inspirerende sprekers van RTL, Bol.com, VICE Benelux, Talpa Radio, NU.nl en Multiscope vertelden hoe zij inspelen op het veranderende medialandschap en hoe ze de consument met succes bereiken. Een korte terugblik op deze inspirerende middag.


Rens Verweij - VICE Benelux

Bekijk de presentaties op SlideShare:
Multiscope - Yves Kistemaker

Yves opende de middag met nog niet eerder bekend gemaakte cijfers uit de Smart Media Monitor, een grootschalig marktonderzoek naar digitaal mediagebruik in Nederland. Yves liet zien dat de tijdbesteding aan video on demand nu al even groot is als lineair tv kijken. Daarnaast werd duidelijk dat Amerikanen de Nederlandse media overheersen. Facebook, Netflix en YouTube zijn leider in verschillende mediasegmenten.


RTL MCN - Bob ten Berge

Het verhaal van Bob maakte duidelijk hoe RTL MCN via YouTubers inzet op het bereik onder millennials. Bijvoorbeeld Cordaid zette StukTV in om een actie onder de aandacht te brengen. Hierbij werd ook de cross-over met lineaire televisie gemaakt. Als adverteerders aanhaken bij StukTV is het belangrijk dat de content aansluit bij de fans van StukTV.


Bol.com - Joep Lucassen

Joep vertelde over de ontwikkeling van het Kobo Plus eBook-abonnement bij Bol.com. Hij nam ons mee in het tijdrovende en uitdagende proces om een e-book beschikbaar te krijgen in het abonnement. Joep toonde ons positieve cijfers, waaruit bleek dat schrijvers die opgenomen zijn in het abonnement het beter doen op Bol.com. Ook consumenten reageren positief op Kobo Plus en blijven vaker dan verwacht abonnee na de proefperiode.


VICE Benelux - Rens Verweij

De boodschap van Rens werd op de eerste slide duidelijk: 'Stop met content.' Het verhaal moet centraal staan. Daarna kijk je pas naar het platform waarmee de doelgroep het best bereikbaar is. Afhankelijk van het platform volgt de content creatie. Afsluitend presenteerde Rens zijn nieuwe KPI (Cost Per Engaged Second - CPES) die hij momenteel ontwikkelt.


Talpa Radio - Jeroen de Bakker

Jeroen liet zien dat een traditioneel kanaal als radio digitaal volop in beweging is. Bij Talpa Radio heeft digitalisering volop aandacht. Ze zetten onder andere video in om relevant te zijn bij verschillende doelgroepen. Zo spreken ze met 538 Release Reacties de jongere doelgroep aan. Deze groep luistert over het algemeen zelden radio, maar komt zo wel in contact met 538. Het is belangrijk voor Talpa Radio om met de verschillende merken top of mind te zijn.


NU.nl - Gert-Jaap Hoekman

Doel van NU.nl is om relevant nieuws te bieden. Personalisatie is daarbij van groot belang. Gert-Jaap haalt inspiratie uit Spotify (Discover Weekly, Your TimeCapsule), Google Now en The Guardian. Onder andere met A/B testen en eerste releases op Android toestellen is NU.nl aan het testen hoe ze NU.nl persoonlijker maken met geautomatiseerde voorkeuren en lokale berichten.


Inspiratie en energie

De versplintering in kijktijd en gedrag zorgt voor uitdagingen in het bereik van verschillende doelgroepen. De pioniers in media zijn heel bewust bezig met het bereiken van de doelgroep. Het bereiken van millennials was een rode draad van de verschillende presentaties. Relevantie is hierin heel belangrijk. Dit kwam naar voren door personalisatie, interactie en de juiste content bij het juiste kanaal.

Tijdens de borrel was het tijd om na te praten over alle learnings van de middag. En aan het einde van de middag zijn alle bezoekers met nieuwe ideeën, nieuwe contacten en nieuwe energie naar huis gegaan. Media Pioneers was een groot succes en voor herhaling vatbaar!

Grote opkomst bij Media Pioneers Gezellige drukte tijdens de borrel Napraten bij de borrel

Bekijk meer foto's op Flickr


Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2018

+ 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?