Inloggen: | Panellid

Ruim 1,3 miljoen Nederlanders spelen Pokémon Go

’s-Hertogenbosch – 15 juli – Pokémon Go heeft in ruim een week tijd Nederland veroverd. Ondanks dat de officiële versie nog niet in de Nederlandse PlayStore of Appstore staat, spelen nu al ruim 1,3 miljoen Nederlanders Pokemon Go. Het komende half jaar blijven de Pokémon trainers zichtbaar in het straatbeeld. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.000 Nederlanders.

Eén op de tien Nederlanders spelen Pokémon Go

Tweederde van de Nederlanders zijn bekend met de nieuwe hit onder de smartphone apps. Meer dan 1,3 miljoen Nederlanders (10% - 18 jaar en ouder) spelen momenteel Pokémon Go. Ze spelen vooral het spel omdat ze nieuwsgierig zijn naar het spel, het leuk vinden en ze vroeger ook Pokémon hebben gespeeld. Het roept nostalgie op om weer op jacht te gaan naar Pokémons. Daarnaast vinden Nederlanders het fijn dat het aanzet tot bewegen.

Pokémon trainers zijn fanatiek en loyaal

Pokémon trainers zijn intensief bezig met het spel; 85% speelt het dagelijks of meerdere keren per dag. Daarnaast zet het aan om te gaan bewegen. Zes op de tien trainers zijn speciaal gaan wandelen om Pokémons te vangen. Pokémon Go blijft voorlopig nog zichtbaar in het straatbeeld. Vier op de tien Pokémon trainers verwacht het spel nog een half jaar of langer te spelen. Daarnaast verwacht nog eens 9% van de Nederlanders dat ze binnenkort Pokémon gaan spelen. Als de app live staat in de stores zal er een nieuwe groep starten met Pokémon Go.

Methodiek en verantwoording

De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalig representatief onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel (18 jaar en ouder), waarbij in totaal 1.000 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Over Multiscope

Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, mobiel marktonderzoek, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.


Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

- 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland