Inloggen: | Panellid

WhatsApp begint SMS in te halen

WhatsApp begint SMS in te halen


Het is elk jaar weer een gegeven dat het mobiele telefoonnetwerk bijna plat gaat door alle sms-berichten met nieuwjaarswensen die binnen korte tijd verstuurd worden. Tegenwoordig wordt er naast sms ook veel naar elkaar ge-whatsappt. We hebben 1000 Nederlanders gevraagd hoeveel berichten ze rond de jaarwisseling denken te versturen.

SMS


58% van de Nederlanders stuurt met Oud & Nieuw één of meer sms-jes met nieuwjaarswensen naar anderen. Bij mensen tot 45 jaar is dit zelfs zeven van de tien, boven de 45 jaar wat minder. Als men rond 12 uur per sms wensen verstuurt, stuurt men gemiddeld naar 7 personen een bericht. Vrouwen zijn frequentere sms-ers (63% stuurt minstens één sms-bericht vs. 53% van de mannen). Maar de sms-ende mannen sturen wel meer berichten: gemiddeld 9 sms-jes door mannen vs. 6 door vrouwen.

Whatsapp


Ruim een derde van de Nederlanders zegt  één of meer Whatsapp-berichten te sturen rond de jaarwisseling. Van de mensen tot 45 jaar doet zelfs (ruim) de helft dit, daarboven minder. Als men Whatsappt, stuurt men gemiddeld aan maar liefst 14 Whatsapp-contacten een bericht; jongeren (tot 34 jaar) zelfs gemiddeld 20 berichten. Ook hier geldt: vrouwen gaan in grotere getalen Whatsappen met Oud& Nieuw (40%) dan mannen (33%). Mannen sturen echter meer berichten (gemiddeld 18) dan vrouwen (gemiddeld 12).

Kortom:


Er zijn nu nog meer Nederlanders die een nieuwjaarsgroet gaan sms-en, maar Whatsapp raakt meer en meer ingeburgerd. Bovendien worden er meer Whatsapp-berichten gestuurd; gemiddeld 7 sms-berichten tegen gemiddeld 14 whatsappjes.

Happy New Year


Methodiek en verantwoording


De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een peiling onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij in totaal 1.000 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. Het onderzoek is representatief voor de online populatie.

Over Multiscope


Multiscope is toonaangevend op het gebied van online marktonderzoekpanels. Het bedrijf voert landelijk representatief marktonderzoek uit via haar consumentenpanel (140.000+ leden), B2B panel (70.000+ leden) en een negental gespecialiseerde doelgroepenpanels. Tevens ondersteunt Multiscope opdrachtgevers met de opbouw, beheer en exploitatie van eigen panels en levert het software voor online markonderzoek. Daarnaast loopt Multiscope voorop op het terrein van social media research. Met Momentum levert Multiscope een tool waarmee data uit social media verzameld, geanalyseerd en gerapporteerd wordt.






Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

- 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


  Smart Home Monitor: het onderzoek naar de status van domotica in Nederland