Blog

Helft online shoppers boekt via boekingssites

  • 25 januari 2022
De helft van de Nederlanders boekt overnachtingen via boekingssites. Booking.com wordt hiervoor het vaakst gebruikt. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Booking.com vaakst gebruikt De meest bekende boekingssites in Nederland zijn Trivago.nl (78%) en Booking.com (77%). Ook Tripadvisor.nl […]

Jongeren shoppen online voor uitgebreide keuze

  • 23 januari 2022
Gemak is binnen alle leeftijdsgroepen de voornaamste reden om online te kopen. Na gemak is de uitgebreide keuze voor jongeren de belangrijkste reden om online aankopen te doen. Dit blijkt uit E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Wisselende motivaties voor online aankopen 40% van de Nederlanders die online aankopen doen, […]

Gemak grootste motivatie voor product abonnement

  • 13 januari 2022
De belangrijkste driver voor Nederlanders om een product abonnement af te sluiten is gemak. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Diverse redenen om product abonnement af te sluiten Nederlanders kunnen veel verschillende redenen noemen om een product abonnement af te sluiten. Er […]

Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?

  • 4 januari 2022
Bijna ieder bedrijf stelt het zichzelf als doel: het marktaandeel laten groeien. Maar hoe doet u dat in een competitieve markt? Een belangrijke factor is de drijfveer van uw klanten om voor u of juist een concurrent te kiezen. Deze blog vertelt wat u moet weten en kunt doen om uw marktaandeel te vergroten. Inzicht […]

Zelfontwikkeling grootste motivatie voor online opleiding

  • 14 december 2021
Nederlanders volgen voornamelijk een online opleiding om zichzelf te ontwikkelen. De voornaamste drempels om online een opleiding te volgen zijn geen zin of behoefte hebben aan een online opleiding. Daarnaast worden kosten als drempel gezien. Vrouwen zien dit vaker als drempel dan mannen. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

Vier op de tien Nederlanders willen autovrije stadscentra

  • 23 november 2021
41% van de Nederlanders vindt dat stadscentra van grote steden alleen nog toegankelijk zouden moeten zijn voor fietsers en openbaar vervoer. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Autovrije stadscentra populair onder gepensioneerden Opvallend is dat gepensioneerden vaker de voorkeur hebben voor een autovrij stadscentrum (48%) dan 18- […]

Microsoft Teams bij uitstek marktleider onder thuiswerkers

  • 21 november 2021
Microsoft Teams is de bekendste online communicatietool in Nederland. Ook wordt deze dienst zeer regelmatig gebruikt. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders in loondienst. Microsoft Teams bekendste dienst De online communicatietool Teams van Microsoft (88%) is onder thuiswerkers veruit het meest bekend. Deze dienst wordt gevolgd […]

Waaraan voldoet een goede bedrijfsnaam?

  • 9 november 2021
Consumenten komen dagelijks met honderden namen in aanraking. Een goede bedrijfsnaam zorgt ervoor dat u hierin opvalt. Maar wat maakt een bedrijfsnaam goed? Bij Multiscope zijn we ervan overtuigd dat zeven kenmerken het succes van een bedrijfsnaam bepalen: 1. Duidelijke schrijfwijzeHet ligt misschien voor de hand, maar een naam moet makkelijk te schrijven zijn. Wanneer […]

Vijfde van Nederland zei product abonnement op

  • 4 november 2021
Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product abonnement gehad, maar op dit moment niet meer. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Meeste ex-gebruikers voor maaltijdbox Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product […]