Overzicht

ASN Bank uitblinker positionering financiële sector

  • 25 april 2024
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. ASN Bank scoort het beste Een goede positionering moet […]

Breng je geldzaken in topconditie

  • 19 april 2024
In de twaalfde Innoshow vertelt Jasper Maes over Financieel Fit, een bedrijf dat met financiële adviseurs onafhankelijk advies biedt over zaken als een passende hypotheek, verzekeringen en leningen. In deze Innoshow vertelt Jasper hoe Financieel Fit zich positioneert in een behoudende markt, waarom ze steeds meer nieuwe diensten aanbieden en welke rol AI speelt in de toekomst van […]

Voorkeur online examens en offline studiemateriaal

  • 19 april 2024
Ruim 43% van de Nederlanders neemt examens bij online onderwijs het liefst online af. Daarnaast wenst 37% offline studiemateriaal. Vrouwen (41%) willen dat vaker dan mannen (32%). De leeftijd van de cursist is van invloed op welke leermiddelen de voorkeur krijgen. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 […]

Eén miljoen overstappers bij autoverzekeraars

  • 18 april 2024
In de afgelopen vijf jaar stapten ruim één miljoen automobilisten over van autoverzekeraar. De komende twaalf maanden is slechts 7% van plan over te stappen. De volgende autoverzekeraar is voor 55% nog niet bekend. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Ruim één miljoen overstappers In […]

De uitblinkers in de woonbranche in een gebundeld rapport

  • 17 april 2024
Vandaag introduceren we de Uitblinkers Woonbranche. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 7.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van alle vooraanstaande winkelformules in de woonbranche in kaart gebracht en grondig met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Wat kunt u verwachten? Om een branche te […]

Hoe scoort Starbucks op veertien prestatie-indicatoren?

  • 16 april 2024
Starbucks is een internationaal gevestigde keten met 83 locaties in Nederland. De koffieketen heeft met 30% de hoogste top of mind awareness (TOMA). Hoewel klanten gemiddeld al ruim 8 jaar klant zijn is de NPS relatief laag (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Aanbod belangrijkste keuzereden vakantieplatformen

  • 12 april 2024
Het ‘aanbod’ is de belangrijkste keuzereden om te kiezen voor een vakantieplatform (64%). Vakantiegangers hechten daarnaast ook veel waarde aan de ‘prijs’ (56%), het ‘gemak’ (56%) en de ‘beschikbaarheid’ (39%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. 64% kiest voor aanbod Bijna twee derde (64%) van […]

LOI bekendste online opleider

  • 11 april 2024
LOI is de bekendste online opleider van Nederland (82%). Zelfontwikkeling (35%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een opleiding. Cursisten zijn vaker vrouw (23%) dan man (19%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. LOI hoogste geholpen naamsbekendheid De geholpen naamsbekendheid is het percentage respondenten […]

TV grootste reclamekanaal touroperators

  • 10 april 2024
TV is het grootste reclamekanaal (39%) voor touroperators. Reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44%). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien de reclames aanzienlijk minder vaak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Reclame op TV grootste bereik TV is met […]